Przejdź do treści
Źródło artykułu

FAA zmieniła przepisy odnośnie wykorzystywania systemu EVS

Federalna Administracja Lotnictwa USA (FAA) ogłosiła zmienione zasady regulujące użycie systemów polepszających widzenie przy podchodzeniu do lądowania (EVS – Enhanced Vision System, czyli system wyświetlający w czasie rzeczywistym obraz środowiska zewnętrznego dzięki wykorzystaniu czujników obrazowych).

Pod pewnymi warunkami piloci będą mogli teraz zniżać aż do progu pasa. Do tej pory byli zobowiązani zatrzymać zniżanie na wysokości 100 stóp i tylko w przypadku wykonywania podejścia z prostej.

Nowe przepisy wprowadzają też zmiany dotyczące szkolenia i wymagań stawianych użytkownikom tych urządzeń, jak i dodatkowych wymagań stawianym statkom powietrznym z zainstalowanym systemem EVS.

- Ta regulacja pozwala w pełni wykorzystać możliwości systemu EVS i osiągnąć tym samym cele programu NextGen, który ma zwiększyć dostęp do przestrzeni powietrznej dotychczas nie pokrytej siecią radarową, jak i również do małych portów lotniczych. – poinformowało w komunikacie FAA.

NextGen zakłada  przechodzenie od tradycyjnych operacji lotniczych do opartych na systemach nawigacji satelitarnej, które obejmują Area Navigation (RNAV) i Required Navigation Performance (RNP). Stowarzyszenie AOPA zaangażowało się we współpracę z FAA i podmiotami branży lotniczej, aby mieć pewność, że NextGen będzie przystępny dla użytkowników GA i zapewni bezpieczeństwo i zyski przy rozsądnych kosztach.

Nowe rozporządzenie FAA wejdzie w życie 13 marca 2017 r. 

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony