Przejdź do treści
Źródło artykułu

Cessna rezygnuje z rozwoju modelu Columbus

Prezes koncernu Textron, Scott Donnelly, poinformował, iż firma porzuciła plany rozwoju szeroko kabinowego odrzutowca biznesowego Columbus, mimo, iż maszyny tego typu sprzedają się dobrze, a koniunktura na rynku średnich i małych biznes jetów powoli wraca.

"Rynek dużych biznes jetów trzyma się dobrze”, Donnelly powiedział na specjalnej konferencji omawiając wyniki finansowe swojej firmy. Cessna broni swojej dominacji w sektorze mniejszych odrzutowców, gdzie coraz lepiej poczyna sobie Embraer. W związku z tym faktem, podczas konwencji NBAA, która odbyła się w październiku 2011 r., spółka zaprezentowała dwa nowe modele, Citation M2 i Citation Latitude, które mają być bezpośrednią odpowiedzią na ofertę brazylijskiego producenta. Tymczasem Donnelly twierdzi, że na rynku widać oznaki ożywienia, a koncern w ubiegłym roku poprawił swoje wyniki finansowe.

W 2011 r. Cessna zarobiła 60 mln dolarów przy sprzedaży ogólnej w wysokości 3 mld USD, natomiast rok wcześniej zanotowała stratę w wysokości 29 mln dolarów przy sprzedaży w wysokości 2,56 mld dolarów. Choć bilans wygląda lepiej, a zaległości zmniejszają się, to i tak obecnie wynoszą 1,9 mld dolarów, co przy obecnym poziomie produkcji równa się około ośmiomiesięcznej produkcji. "Wierzymy, że jeśli chodzi o sprzedaż samolotów, to popyt na rynku w ciągu tego roku jeszcze wzrośnie”, wyjaśniał prezes Cessny.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony