Przejdź do treści
Źródło artykułu

Cessna prowadzi prace nad odrzutowcem biznesowym Citation M2

W ostatnich dniach, światowy przemysł lotniczy został zelektryzowany wiadomością, iż koncern Cessna zamierza zaprezentować nowy model odrzutowca biznesowego Citation M2. Według producenta, maszyna ta ma być alternatywą pomiędzy wartą 3 mln dolarów Cessną Mustang, a kosztującym 7 mln dolarów odrzutowcem Citation Jet i bezpośrednio konkurować z Embraerem Phenom 100, oferując zwiększony zasięg i prędkość.

Cena M2 ma oscylować wokół 4,2 mln dolarów i ma być o 0,5 mln dolarów wyższa niż Phenoma 100. „Uwagi operatorów i użytkowników biznes jetów naszej produkcji wykazały, że na rynku jest miejsce dla maszyny odpowiadającej właśnie wielkością, szybkością i zakresem działania Citation M2. Spodziewamy się zainteresowania tą konstrukcją nowych klientów, obecnych właścicieli Mustangów, którzy chcą wykonać przeskok technologiczny oraz operatorów CJ1, którzy chcą nowych, bardziej zaawansowanych wersji Citation”, powiedział Scott Ernest, prezes Cessny.

Za 4,2 mln dolarów klient dostaje to, co wydaje się być czteroosobowym samolotem pasażerskim, ale tak naprawdę może pomieścić do sześciu osób i dwóch członków załogi. Według specyfikacji, Citation M2 będzie mógł wykonywać loty o długości do 2400 km, z prędkością podróżną 740 km/h i wznosić się na pułap 12500 m. Odrzutowiec ma być zasilany silnikami Williams FJ-44 1AP-21, które oferują większy zasięg w stosunku do wcześniejszych modeli. Kokpit w podstawowej wersji będzie wyposażony w awionikę Garmin G3000 z 14-calowymi wyświetlaczami PFD i MFD oraz dodatkowy integralny dotykowy ekran. Cessna zapowiedziała, iż zaprezentuje makietę nowego samolotu na wystawie Stowarzyszenia Lotnictwa Biznesowego (NBAA), która jeszcze w tym miesiącu ma się odbyć w Las Vegas.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony