Brytyjscy politycy sugerują ograniczenie lotnictwa biznesowego w UK

Odrzutowce biznesowe na lotnisku w Oxford, fot. Aviation International News

Niektórzy politycy z Wielkiej Brytanii twierdzą, że odrzutowce biznesowe generują zbyt wiele zanieczyszczeń i w związku z tym ich loty na terenie Wielkiej Brytanii powinny zostać ograniczone. W obronie sektora od razu stanęły grupy lotnictwa biznesowego, w tym NBAA oraz Międzynarodowa Rada Lotnictwa Biznesowego. Przypomniały one członkom Partii Pracy, że przemysł ten stoi za wieloma technologiami oszczędzającymi energię i zmniejszającymi ilość generowanych emisji, które są obecnie szeroko stosowane w lotnictwie, a także sponsoruje produkcję zrównoważonych paliw lotniczych (SAF).

„Zamiast wprowadzać zaporowe ograniczenie w dostępie do lotnisk dla lotnictwa biznesowego, politycy brytyjscy powinni skoncentrować się na zwiększeniu dostępności SAF w Wielkiej Brytanii poprzez wprowadzenie polityki motywacyjnej zachęcającej do produkcji i stosowania tych paliw w większych ilościach”, powiedział dyrektor generalny IBAC Kurt Edwards.

Przewodniczący NBAA Ed Bolen zauważył, że nowoczesne biznes jety emitują o 40 procent mniej zanieczyszczeń niż 40 lat temu, wykorzystując nowoczesne materiały, technologie i praktyki, które zostały powszechnie przyjęte. „Oprócz prac wykonanych przez producentów lotnictwa biznesowego, operatorów i dostawców paliw w celu przyspieszenia przyjęcia SAF, pracujemy również nad całkowitym przejściem do napędu nie bazującego na paliwach kopalnianych, wraz z rozwojem źródeł energii elektrycznej, wodoru i energii słonecznej”, dodał.

Źródło: AVweb
comments powered by Disqus