Autoland firmy Garmin zatwierdzony dla Cirrus Vision Jet
Federalna Administracja Lotnictwa USA (FAA) certyfikowała dla odrzutowca Cirrus Vision Jet system Autoland firmy Garmin. System nazywany Safe Return obejmuje również spadochron ratunkowy (CAPS - Cirrus Airframe Parachute System), dzięki czemu firma określa go „najbardziej wszechstronne, pożądane rozwiązanie zapewniające całkowite bezpieczeństwo w lotnictwie ogólnym”.
„Dzięki Safe Return zwiększamy dostępność prywatnego lotnictwa, podnosząc jakość obsługi pasażerów i robimy kolejny krok w kierunku lotów autonomicznych” - powiedział Zean Nielsen, prezes Cirrus Aircraft. „Vision Jet wyznacza nowy standard w lotnictwie ogólnym dzięki połączeniu Safe Return i CAPS, oferując najwyższy poziom bezpieczeństwa, kontroli i komfortu dla pilota i pasażerów”, dodał.
Naciśnięcie centralnie umieszczonego przycisku aktywacji (zlokalizowanego na panelu nad głową pilota między dwoma rzędami siedzeń) wprowadza samolot w tryb „autonomiczny”. System Garmin, korzystając z informacji dostępnych w pakiecie awioniki Perspective +, analizuje różne czynniki, w tym pogodowe i ukształtowanie terenu, wybiera najbliższe możliwe lotnisko do lądowania, komunikuje się z ATC i rozpoczyna fazę podejścia. Autoland może, jak sama nazwa wskazuje, wylądować samolotem i zatrzymać go na pasie startowym.
Dodatkowo, jak informuje producent, na panelu awioniki wyświetlane są dla pasażerów informacje wizualne, w tym o aktualnej lokalizacji, rezerwie paliwa, lotnisku docelowym i przewidywanym czasie przylotu.
Komentarze