W 2014 r. wzrost e-handlu częściami zamiennymi do samolotów?
Biorąc pod uwagę rozwój lotnictwa oraz e-handlu, Locatory.com szacuje, że do 2014 r. 40 proc. firm z branży MRO będzie dokonywać transakcji online, a do 2020 r. 85 proc. transakcji będzie dokonywanych bez interakcji z człowiekiem. Pomimo tego, że w branży MRO każdego roku są wydawane miliardy dolarów, to większość płatności wciąż jest dokonywana „na papierze”. Locatory.com zauważa, że w najbliższej przyszłości e-handel pozwoli branży obniżyć koszty i zwiększyć zyski o 40 proc.
- Wyobraźmy sobie kogoś, kto o godzinie 2 w nocy poszukuje części do rozwiązania sytuacji AOG (uziemienie samolotu, aircraft on ground). Może skorzystać ze strony internetowej nie tylko po to, żeby znaleźć część, ale także potwierdzić jej dostępność, zamówić ją i śledzić przesyłkę. Preferencje klientów zmieniają się, dlatego firmy z branży MRO będą zaspokajać potrzeby klientów na wszystkich poziomach, a szczególnie w zakresie oszczędzania czasu i kosztów oraz dostępności produktów - mówi Vytautas Vorobjovas, Dyrektor ds. Sprzedaży Locatory.com
Na podstawie różnych źródeł Locatory.com szacuje, że przeciętny koszt ręcznego przetworzenia zamówienia waha się pomiędzy 75 a 200 USD, automatyzacja powoduje, że koszt wynosi pomiędzy 10 a 40 USD. Dodatkowo wielkość sprzedaży w kanale e-commerce podwoiła się pomiędzy 2007 a 2012 rokiem i w przyszłym roku w USA ma osiągnąć wartość 334,7 mld USD. Biorąc pod uwagę te dane, w ciągu najbliższych pięciu lat wyszukiwarki części będą modyfikowane tak, aby spełniać oczekiwania klientów, a automatyczne systemy autoryzacji i płatności będą implementowane w każdej platformie handlu częściami.
- Według prognozy IATA, w przyszłym roku lotnictwo będzie się rozwijać w tempie 4,9 proc. Rynek lotniczy wymaga coraz bardziej wydajnych systemów dystrybucji produktów i usług. Firmy lotnicze skupiają się na internecie, żeby dostarczać produkty i usługi tam, gdzie klienci ich oczekują i dokładnie na czas. Jednocześnie, w związku z rozwojem globalnego systemu kredytowego, płatności będą prostsze, a ryzyko nieotrzymania zapłaty znacząco zmaleje - komentuje Vytautas Vorobjovas.
Eksperci Locatory.com przewidują, że w związku z globalnym rozwojem internetu i lotnictwa liczba klientów korzystających z wyszukiwarek części zamiennych wzrośnie w ciągu najbliższych kilku lat o 2 tys. podmiotów. Liczba użytkowników internetu wzrosła ponad 4,8 krotnie w ciągu ostatnich 10 lat, a największy wzrost odnotowano w Afryce, gdzie liczba internautów powiększyła się 25 krotnie, na Bliskim Wschodzie to wzrost 19 krotny, a w Ameryce Łacińskiej 10 krotny.
Według Vytautasa Vorobjovasa, w czasie kiedy usługi internetowe są coraz popularniejsze na całym świecie, trzy duże wyszukiwarki części lotniczych zaspokoją globalny popyt. Będzie także funkcjonować do 10 mniejszych, regionalnych wyszukiwarek, ale będą one związane z głównymi dostawcami.
Komentarze