Przejdź do treści
Źródło artykułu

Źle obliczone osiągi spowodowały kłopoty ze startem B738 linii S7

5 sierpnia, B738 linii S7 Airlines (znaki rejestracyjne VQ-BKV), który wykonywał lot S7-263 z lotniska Domodiedowo w Moskwie do Symferopola na Ukrainie, startował z pasa 32L, ale podczas rozbiegu oderwał się za jego krawędzią końcową. Statek powietrzny kontynuował lot na lotnisko docelowe, gdzie wylądował po ok. 2h10 min.

Późniejsza inspekcja wykryła na końcu drogi startowej pięć uszkodzonych lamp krawędziowych. Od czasu poprzedniej inspekcji wystartowało z niego pięć samolotów, w tym VQ-BKV. Jego kontrola po wylądowaniu w Symferopolu wykazała trzy uszkodzone opony, a na podwoziu szczątki lamp.

Samolot został uziemiony na ok. 19 godzin, a następnie wykonał lot powrotny S7-264. Nieoficjalne informacje ujawnione w procesie dochodzenia przyczyn zdarzenia wskazują, że załoga obliczyła osiągi do startu przyjmując masę startową 15 ton poniżej rzeczywistej. Według innych doniesień, załoga kalkulowała osiągi przypadkowo używając masy Zero Fuel Weight, zamiast Take off Mass.

Materiał wideo dokumentujący start VQ-BKV:

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony