Twarde lądowanie B752 United w Newark
15 czerwca, B752 (znaki rejestracyjne N26123), który wykonywał lot UA-627 z Denver do Newark ze 166 osobami na pokładzie, przyziemił na pasie 22L lotniska docelowego, ale odbił się i następnie twardo wylądował, co spowodowało znaczne uszkodzenie kadłuba i przedniej goleni podwozia.
Samolot zatrzymał się przy lewej krawędzi pasa startowego i tam został unieruchomiony. Pasażerowie opuścili pokład po podstawionych schodach. Jeden z nich relacjonował, że uszkodzenia były nawet widoczne również wewnątrz kabiny.
Inny pasażer mówił, iż samolot przyziemił najpierw lewą golenią podwozia głównego, a następnie odbił się i bardzo mocno uderzył w beton przednią golenią. Po zatrzymaniu było widać, że jedna z dwóch opon podwozia głównego (zarówno prawego, jak i lewego) nie miała powietrza. Przewoźnik potwierdził, że doszło do znacznego uszkodzenia konstrukcji i samolot został wyłączony z użytkowania. Federalna Administracja Lotnictwa USA (FAA) zakwalifikowała to zdarzenie jako wypadek.
Metar-y:
KEWR 151751Z 21015G22KT 10SM FEW050 FEW130 SCT180 BKN250 28/10 A3002 RMK AO2 SLP166 T02780100 10278 20183 58026=
KEWR 151658Z 22013G24KT 10SM FEW130 SCT180 BKN250 27/09 A3005 RMK AO2 T02720089=
KEWR 151651Z 21016G24KT 10SM FEW140 SCT180 BKN250 27/09 A3005 RMK AO2 PK WND 20026/1553 SLP177 T02670094=
KEWR 151551Z 22014KT 10SM FEW140 SCT180 BKN250 27/10 A3008 RMK AO2 SLP184 T02720100=
KEWR 151451Z 20010KT 10SM FEW140 SCT200 BKN250 25/12 A3010 RMK AO2 SLP192 T02500122 58014=
KEWR 151351Z 18009KT 10SM SCT200 BKN250 24/11 A3011 RMK AO2 SLP196 T02390106=
NOTAM:
EWR 06/139 EWR RWY 04R/22L CLSD 1906151840-1906161000
Więcej informacji na temat tego zdarzenia dostępnych jest na stronie www.avherald.com
Komentarze