Przejdź do treści
Brak szyby w kokpicie A319
Źródło artykułu

Szyba w kokpicie A319 pękła podczas lotu na wysokości przelotowej

14 maja, A319 linii Sichuan Airlines (znaki rejestracyjne B-6419), który wykonywał lot 3U-8633 z Chongqing do Lhasy (Chiny), znajdował się na wysokości przelotowej 9800 m (ok. FL321) 60 minut na zachód od Chengdu nad górskim terenem, kiedy prawa przednia szyba kokpitu rozsypała się, a kawałki szkła wpadły do kokpitu i raniły pierwszego oficera. W wyniku tego zdarzenia, w kabinie pasażerskiej wypadły maski tlenowe, a w kokpicie został uszkodzony panel autopilota. Piloci nie byli w stanie nawiązać łączności z ATC z powodu hałasu w kabinie i awarię zasygnalizowali za pośrednictwem transpondera.

Kapitan natychmiast rozpoczął awaryjne zniżanie do wysokości 7100 m (ok. FL235 - minimalna bezpieczna wysokość nad górami) i skierował się do Chengdu, a po minięciu pasma górskiego zmniejszył wysokość do 3000 m. Samolot wylądował na pasie startowym 02R lotniska w Chengdu 02R ok. 35 minut po zdarzeniu. Przybyłe służby ratunkowe zabrały do szpitala pierwszego oficera oraz członka personelu pokładowego.


Samolot spędził w powietrzu łącznie 19 912 godzin lotu w ramach 12920 cykli i do dnia wypadku nie było z nim żadnych problemów. Chiński Urząd Lotniska Cywilnego (CAAC) obecnie prowadzi dochodzenie mające wyjaśnić przyczyny zdarzenia. 

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony