Przejdź do treści
Źródło artykułu

Problemy z silnikami B738 Ryanair po przelocie przez popioły wulkaniczne

11 października, B738 należący do linii Ryanair (znaki rejestracyjne EI-ENP) wykonywał lot FR-8179 z lotniska na Teneryfie (TFS) do Brukseli Charleroi (CRL). Po starcie z pasa 07 wznosił się na wysokość 6 tys. stóp, kiedy załoga skręciła w prawo, aby uniknąć chmury popiołu i następnie dalej kontynuowała wznoszenie.

Nad wyspą Gran Canaria samolot skierował się na północ, ale na FL220 załoga przerwała wznoszenie i postanowiła zgłosić emergency i wrócić na Teneryfę z powodu problemów z obydwoma silnikami. Samolot wszedł w holding na FL120, a następnie wylądował bezpiecznie na pasie startowym 07 na TFS około 2 godziny po odlocie. Pasażerowie zgłosili, że na płycie lotniska na samolot czekało wiele służb ratunkowych.

Najwyraźniej oba silniki zostały zanieczyszczone popiołami wulkanu Cumbre Vieja, który wybuchł na wyspie La Palma około 75 mil morskich na północny zachód od lotniska TFS. Zastępczy B738 (znaki rejestracyjne EI-EGD) dotarł do Charleroi z opóźnieniem 6,5 godziny.

15 października 2021 r. Ryanair wydał oświadczenie: „Lot Ryanair z TFS do CRL z 11 października został przekierowany z powrotem na lotnisko na Teneryfie z powodu drobnego problemu technicznego. Nie doszło do spotkania z popiołem wulkanicznym. Po normalnym lądowaniu pasażerowie zostali przeniesieni do inny samolot, który wystartował o godzinie 00.11 czasu lokalnego.

Więcej informacji na temat tego zdarzenia dostępnych jest na stronie www.avherald.com
 

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony