Bateria e-papierosa spowodowała pożar bagażu podczas lotu
19 stycznia 2019 r., kanadyjska Rada Bezpieczeństwa Transportu (CTSB) opublikowała raport końcowy dotyczący pożaru bagażu pasażerskiego do którego doszło 14 czerwca 2018 r., w bagażniku B737-700 należacego do linii WestJet (znaki rejestracyjne C-GWJT). Samolot wykonywał lot WS-113 z Calgary do Vancouver z 53 pasażerami i 5 członkami załogami na pokładzie.
Tego dnia, chwilę po starcie z Calgary w kokpicie zabrzmiał alarm informujący o pojawieniu się dymu w bagażniku, w związku z czym załoga zatrzymała wznoszenie na FL100 i zawróciła do Calgary, gdzie bezpiecznie wylądowała ok. 16 minut po starcie.
Służby ratownicze skontrolowały bagazniki samolotu i potwierdziły, że rzeczywiście w jednym bagażu pasażerskim wybuchł pożar. Po dochodzeniu, CTSB opublikowała poradnik bezpieczeństwa dotyczący transportu papierosów elektronicznych na pokładzie samolotów, w którym opisuje, iż przewóz baterii litowo-jonowych w bagażu rejestrowanym może stanowić zagrożenie dla bezpieczeństwa statku powietrznego. W raporcie końcowym ze zdarzenia, Rada podkreśla, iż baterie litowo-jonowe podlegają przepisom dotyczącym transportu towarów niebezpiecznych i podlegają ograniczeniom.
Raport końcowy CTSB dotyczący tego zdarzenia dostępny jest tutaj (LINK)
Więcej informacji dostępnych jest również na stronie www.avherald.com
Komentarze