FAA wydała biuletyn informacyjny dotyczący samolotów Cessna 336 i 337
Federalna Administracja Lotnicza USA (FAA) wydała specjalny biuletyn informacyjny zdatności do lotu (SAIB), z zaleceniami dotyczącymi bezpieczeństwa dla samolotów Cessna 336 i 337. Ma to związek z katastrofą Cessny Skymaster, która w wyniku oderwania się w trakcie lotu płata zewnętrznej części prawego skrzydła, rozbiła się w New Jersey.
Maszyna, która uległa wypadkowi posiadała uzupełniający certyfikat typu (STC) na wydłużone końcówki skrzydeł, jak również na winglety.
FAA zaleca pilotom przestrzeganie opublikowanych prędkości i limitów manewrowych w samolotach, które są modyfikowane. Dodatkowo zachęca się użytkowników, by przeprowadzili jednorazową kontrolę skrzydeł pod kątem wewnętrznych i zewnętrznych usterek w określonych ich częściach. SAIB wymienia siedem miejsc, na które należy zwrócić uwagę podczas przeglądu.
Osoby, które dokonały więcej niż jedną instalację z STC, FAA poinformowała, że “Pozwolenie nie powinno być rozszerzane na samoloty, na których zostały przeprowadzone wcześniej inne dozwolone modyfikacje i jeśli jest określone, że powiązania pomiędzy ostatnią zmianą, a wcześniejszymi przeróbkami mogą spowodować odwrotny efekt zdatności do lotu tego statku powietrznego.”
Choć SAIB nie są obowiązkowe, piloci i właściciele statków powietrznych są zachęcani do stosowania się do zawartych tam zaleceń.
![Facebook](/themes/custom/dlapilota/images/icons/socialmedia_ico_facebook.png)
![Twitter](/themes/custom/dlapilota/images/icons/socialmedia_ico_twitter.png)
![Wykop](/themes/custom/dlapilota/images/icons/socialmedia_ico_wykop.png)
Komentarze