Przejdź do treści
Statki powietrzne segmentu general aviation
Źródło artykułu

AOPA: Potrzebne są zmiany na wzór opracowanych przez FAA

EASA odegrała ważną rolę w pracach Komitetu ds. Przepisów Lotniczych (ARC) Federalnej Administracji Lotnictwa USA (FAA) w Waszyngtonie, która zaleciła kompleksowe zmiany regulacyjne w celu poprawy bezpieczeństwa operowania samolotów lotnictwa ogólnego. Wprowadzane innowacje mają jednocześnie zmniejszyć koszty certyfikacji i modyfikacji tego typu konstrukcji. W nawiązaniu do tych działań, IAOPA poinformowała, iż będzie naciskała na przyjęcie podobnych rozwiązań w Europie.

Międzynarodowy Komitet FAA został poproszony o przeanalizowanie istniejących standardów w zakresie projektowania i certyfikacji statków powietrznych, od małych samolotów o napędzie tłokowym po wydajne samoloty dyspozycyjne. ARC zaleca wprowadzenie zmian w zakresie projektowania, produkcji, serwisowania i bezpieczeństwa oraz określa sposoby usprawnienia procesu certyfikacji, co ma sprawić, iż proces ten będzie mniej kosztowny i prostszy dla producentów uwzględniając poprawę bezpieczeństwa, zgodę na modernizację istniejącej floty samolotów oraz zapewniając swobodę wprowadzania przyszłych technologicznych ulepszeń.

ARC rekomenduje także, żeby regulacje opierały się na złożoności i wydajności samolotów zamiast na ich wadze i rodzaju napędu. Zgodnie z obecnie istniejącymi wymogami małe, stosunkowo proste samoloty muszą stosować się do tych samych przepisów co złożone konstrukcje lotnicze. "Usprawnienie procesu projektowania i certyfikacji może zapewnić oszczędności podczas budowy mniej skomplikowanych statków powietrznych, których projekty będą również zawierały najnowsze technologie bezpieczeństwa", powiedział Sekretarz Transportu USA, Anthony Foxx. "Zmiany te zapewnią możliwość oszczędzenia środków finansowych i utrzymania naszej pozycji bezpieczeństwa. Sytuacja ta jest korzystna dla producentów, pilotów i społeczności lotnictwa ogólnego jako całości", dodał.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony