Przejdź do treści
Źródło artykułu

Linie Air Seychelles pierwszym w Afryce użytkownikiem A320neo

Air Seychelles, narodowy przewoźnik Republiki Seszelów, odebrał dziś swój pierwszy samolot A320neo. Przejęta w dzierżawę od spółki CBD Aviation Corporation maszyna będzie pierwszą tego typu użytkowaną w na kontynencie afrykańskim.
 
Dzięki nowemu nabytkowi Air Seychelles zwiększą zdolności przewozowe, a jednocześnie zmniejszą zużycie paliwa i koszty operacyjne. A320neo odebrany przez przedsiębiorstwo jest wyposażony w nowe udogodnienia pokładowe, zwiększające komfort podroży pasażerów i uprzyjemniające ich doświadczenia z lotu. Dzięki najszerszej kabinie pasażerskiej wśród maszyn wąskokadłubowych A320neo pozwoli Air Seychelles oferować klientom niezrównaną wygodę podróży we wszystkich klasach, a osoby lecące w klasie ekonomicznej skorzystają z foteli Airbusa o szerokości 18 cali.

A320neo jest najbardziej zaawansowanym i paliwooszczędnym wąskokadłubowym samolotem pasażerskim produkowanym obecnie na świecie. Maszynę odebraną przez Air Seychelles napędzają silniki LEAP-1A, dostarczone przez firmę CFM International. Dodatkowym jej atutem są duże zagięte końcówki skrzydeł typu „sharklet”, zapewniające jeszcze większą oszczędność paliwa w locie.
 
Od 2010 roku do grona użytkowników samolotów Airbusa dołączyło 32 przewoźników z Afryki i dziś w barwach linii lotniczych z tego kontynentu latają  243 maszyny Airbusa, z których 145 należy do rodziny A320. To najlepsze świadectwo atrakcyjności i wydajności tych świetnie sprzedających się także w tej części świata samolotów.
 
A320neo i jego odmiany to najchętniej zamawiana rodzina samolotów wąskokadłubowych  Ponad 100 klientów zamówiło przeszło 6000 tego typu statków powietrznych. Tę wyjątkową konstrukcję Airbusa należy uznać za lidera we wdrażaniu najnowszych technologii i usprawnień, w tym silników nowej generacji i projektów organizacji kabiny pasażerskiej. A320neo oferuje przy tym znaczące korzyści dla środowiska - pozwala o ponad 20 procent obniżyć zużycie paliwa i emisję CO2 oraz emitowany hałas o 50 procent, w porównaniu z samolotami poprzedniej generacji.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony