Flota Delta Air Lines powiększa się o 25 kolejnych A321neo
Delta Air Lines złożyły wiążące zamówienie na 25 samolotów A321neo (New Engine Option). Stanowi ono uzupełnienie zamówienia Delty na 100 maszyn A321neo z 2017 roku. Samoloty będą napędzane silnikami Pratt & Whitney PW1100G-JM. Ponadto Delta przyspieszyła odbiór dwóch A350-900 oraz dwóch A330-900neo.
„Ponieważ nasi klienci są gotowi wrócić do podniebnych podróży, umowa ta pozwala Delcie postawić na rozwój, zważywszy na planowane wycofanie z eksploatacji starszych samolotów wąskokadłubowych w naszej floty. Dążymy do zmniejszenia naszego śladu węglowego, zwiększając wydajność i podnosząc jakość obsługi klienta”, powiedział Mahendra Nair, wiceprezes Delty odpowiedzialny za strategię flotową. „Dziękujemy firmie Airbus za niezłomne partnerstwo podczas pandemii. Czekamy na dostawy A321neo, a także odbiór przyspieszonych dla nas A350 i A330-900neo”.
„Razem z klientami poradziliśmy sobie z wyzwaniami minionego roku. Cieszymy się, że możemy już podjąć działania na rzecz odrodzenia branży lotniczej z naszym wieloletnim partnerem, firmą Delta”, powiedział Christian Scherer, dyrektor handlowy Airbusa.
Samoloty z rodziny A320neo zapewniają 20-procentową oszczędność paliwa w przeliczeniu na jeden fotel pasażerski, a także zasięg większy o 500 mil morskich lub dwie tony dodatkowej ładowności.
Dostarczany klientom od kwietnia 2017 roku A321neo posiada płatowiec tożsamy w 95% z maszynami rodziny Airbus A320, co zapewnia bezproblemową integrację z istniejącymi flotami samolotów wąskokadłubowych. Do pilotowania A321neo wymagane są te same uprawnienia na typ, co w przypadku pozostałych samolotów rodziny A320 - pozwala to pilotom maszyn z rodziny A320 siadać za sterami A321neo bez dodatkowego szkolenia.
Najnowsze zamówienie Delta Air Lines zwiększa liczbę A321neo łącznie zakontraktowanych od momentu jego wprowadzenia do prawie 3500. Ponad 500 samolotów tego typu jest już eksploatowanych przez linie lotnicze z całego świata.
Komentarze