Condor wybiera A330neo do modernizacji floty

A330-900 w barwach linii Condor, fot. Airbus

Niemieckie linie lotnicze Condor Flugdienst GmbH wybrały A330neo do modernizacji floty dalekodystansowej i planują wprowadzenie 16 samolotów tego nowego, bardziej oszczędnego typu. Przewoźnik zawarł umowę z Airbusem na zakup siedmiu A330neo i zamierza wydzierżawić kolejnych dziewięć maszyn.

Condor to kolejny klient, który zamówił najnowocześniejsze samoloty szerokokadłubowe A330neo, dążąc do skokowej zmiany wydajności i ekonomii działania. Linia będzie obsługiwać nimi międzynarodową siatkę połączeń dalekodystansowych do obu Ameryk, Afryki, Azji i na Karaiby.

„Condor przoduje w zyskownej obsłudze wielu tras, na których nie udaje się to innym firmom. Dlatego cieszymy się, gdy tak wymagająca linia jak Condor wybiera zaawansowane technologicznie A330neo, inwestując tym samym w przyszłość floty szerokokadłubowej poprzez nieustanne dążenie do obniżenia kosztów operacyjnych i zwiększenia komfortu podróży pasażerów”, powiedział Christian Scherer, dyrektor handlowy Airbusa. „Użytkując jednocześnie samoloty A320 i A330neo, linia będzie czerpać korzyści z synergii obu typów, co przy zróżnicowaniu wielkości i wydajności tych maszyn pozwoli zdobywać nowe i penetrować istniejące rynki”. Christian Scherer stwierdził też, że A330neo znów wygrał rywalizację z konkurentami, podobnie jak w przypadku zdecydowanej większości konkurencyjnych ocen prowadzonych w ostatnich trzech latach. „Decyzja Condora o unowocześnieniu floty samolotów długodystansowych przy pomocy A330neo wyznaczy też nowy punkt odniesienia w dążeniu linii do bardziej zrównoważonego latania. Dziękujemy i  gratulujemy Condorowi za potwierdzenie wartości konkurencyjnej A330neo.”

Prezes Condora, Ralf Teckentrup, powiedział: „Cieszymy się, że jesteśmy klientem wprowadzającym A330neo na rynek niemiecki. Dzięki najnowszym technologiom i maksymalnej wydajności samolotu od jesieni 2022 r. będziemy mogli działać zużywając zaledwie 2,1 litra paliwa na pasażera w przeliczeniu na każde pokonane 100 kilometrów. Dzięki temu wskaźnikowi staniemy się liderem w Niemczech. Jako najpopularniejsza lotnicza linia turystyczna zamierzamy konsekwentnie łączyć tematy zrównoważonego rozwoju i wypoczynku wakacyjnego”. Prezes Teckentrup dodał: „Na pokładzie A330neo nasi klienci mogą spodziewać się najwyższego komfortu w zupełnie nowych klasach biznes, ekonomicznej premium i ekonomicznej. Czekamy na nasze nowe samoloty i udaną współpracę z Airbusem jako mocnym partnerem”.

Airbus A330neo to samolot nowej generacji, wykorzystujący konstrukcję sprawdzonego modelu A330ceo i najnowsze technologie, zastosowane w samolocie A350. Wyposażony w fascynującą kabinę Airspace, oferuje pasażerom wyjątkowe wrażenia dzięki najnowszej generacji systemom rozrywki i łączności. Napędzany najnowszymi silnikami Rolls-Royce Trent 7000, wyposażony w nowe skrzydło o większej rozpiętości z szarkletami znanymi z A350, zapewnia również bezprecedensowy poziom wydajności – o 25% mniejsze zużycie paliwa na fotel pasażerski niż konkurenci rynkowi reprezentujący poprzednie generacje. Dzięki średniej pojemności i doskonałemu zasięgowi, A330neo uchodzi za samolot idealnie wspierający przewoźników w odbudowie biznesu lotniczego po pandemii COVID-19.

Źródło: Airbus
comments powered by Disqus