Airbus i Chiny będą współpracować w zakresie zarządzania ruchem lotniczym
Airbus i Urząd Zarządzania Ruchem Lotniczym Chin (ATMB) podpisały porozumienie o współpracy przy modernizacji Systemu Zarządzania Ruchem Lotniczym tego kraju oraz wdrożenia najnowszych technologii Zarządzania Ruchem Lotniczym (ATM).
Podpisane przez Airbusa i podlegający Administracji Lotnictwa Cywilnego Chin (CAAC) urząd ATMB porozumienie koncentruje się na poprawie transportu lotniczego, jego wydajności i przepustowości oraz ma na względznie zrównoważony rozwój. Pomoże też w skoordynowaniu Zarządzania Ruchem Lotniczym w Chinach, tak w skali globalnej, jak i regionalnej. Za wdrożenie najnowszych technologii i rozwiązań ATM będzie odpowiadać „Airbus ProSky”, należąca do Airbusa firma ATM.
W ramach porozumienia w tym roku rozpoczną się cztery projekty:
- Zarządzanie przepływem ruchu lotniczego (ATFM)
- Kolaboratywne podejmowanie decyzji na lotnisku (A-CDM)
- Ocena przepustowości lotniska Chengdu i wdrożenie systemu RNP AR* do ILS**
- Poprawa wydajności systemów ILS na lotnisku Beijing Capital Airport w Pekinie.
Na poziomie globalnym modernizacja systemów ATM przyniesie również znaczne korzyści dla środowiska, takie jak oszczędność około 13 mld litrów paliwa rocznie, zmniejszenie emisji CO2 rzędu 29 mln ton rocznie, a także redukcję opóźnień o około cztery miliony godzin. Szacuje się, że z powodu nieefektywnego zarządzania ruchem lotniczym na świecie marnuje się około osiem procent paliwa lotniczego rocznie.
Należąca do Airbusa spółka zależna ProSky zajmuje się usprawnianiem Zarządzania Ruchem Lotniczym w skali globalnej.
Komentarze