Air Arabia zamawia 120 samolotów z rodziny A320neo
Air Arabia, pierwszy i największy przewoźnik niskokosztowy działający w regionie Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej, złożył potwierdzone zamówienie na 120 samolotów Airbusa. Na zamówienie składa się 73 A320neo, 27 A321neo i 20 A321XLR. Umowa została zawarta podczas wystawy 2019 Dubai Airshow (DAS2019) w obecności przewodniczącego linii Air Arabia szejka Abdullaha Bin Mohammeda Al Thani, jej prezesa Adela Al Ali oraz prezesa Airbusa Guillaume’a Faury’ego.
Adel Al Ali, prezes grupy Air Arabia, powiedział: „Strategia rozwoju naszej floty zawsze uwzględniała popyt na przewozy lotnicze i dziś z przyjemnością ogłaszamy jedno z największych w regionie zamówień na samoloty wąskokadłubowe. Wiążemy się z Airbusem, który zgodził się wesprzeć plany naszego rozwoju. Umowa będąca kamieniem milowym w naszej historii potwierdza nie tylko solidność naszych fundamentów finansowych, ale także siłę strategii rozwoju wielu hubów, którą przyjęliśmy i stosujemy od lat, skupiając się jednak na wydajności biznesowej i zadowoleniu pasażerów”. Prezes Al Ali dodał: „A320neo, A321neo i A321XLR uzupełnią naszą flotę, pozwalając rozszerzyć siatkę połączeń o nowsze i odleglejsze porty lotnicze. Jednocześnie zamierzamy pozostać wierni modelowi biznesowemu taniego przewoźnika. Cieszymy się z współpracy z Airbusem i liczymy na szybką dostawę pierwszych nowych samolotów.”
Christian Scherer, dyrektor handlowy Airbusa, stwierdził: „Cieszymy się z rozszerzenia współpracy z Air Arabią. Złożone zamówienie to cenny dowód uznania dla rodziny A320neo. Pozwoli ono linii wejść na nowe rynki. Jesteśmy zaangażowani we wspieranie szybkiej ekspansji Air Arabii i innych przewożników w regionie”.
Air Arabia wykorzystuje wyłącznie samoloty wyprodukowane przez Airbusa. Posiada już 54 maszyny rodziny A320, w tym A321LR. Wszystkie nowo zamówione samoloty otrzymają wygodną jednoklasową kabinę pasażerską, wyposażoną w bardzo wygodne fotele.
Samolot A321XLR stanowi wariant rozwojowy maszyny A321LR, odpowiadający na potrzeby przewoźników szukających odrzutowców pasażerskich o jeszcze większym zasięgu i ładowności, przysparzających im większej wartości biznesowej. Po wdrożeniu do eksploatacji od 2023 r. A321XLR zapewnią niespotykany dotąd w przypadku wąskokadłubowców zasięg do 4700 mil morskich, tj. o 15% większy niż w modelu A321LR i o 30% niższe zużycie paliwa w przeliczeniu na jedno miejsce pasażerskie w porównaniu z konkurencyjnymi samolotami poprzedniej generacji.
Atutem rodziny maszyn A320neo jest najszersza wśród współcześnie produkowanych odrzutowców wąskokadłubowych kabina pasażerska. Do rodziny A320neo należą maszyny w wariantach A319neo, A320neo i A321neo, zapewniające o co najmniej 20% mniejsze zużycie paliwa, a także o 50% mniejszą emisję hałasu w porównaniu z samolotami poprzedniej generacji. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu najnowszych technologii, w tym silników nowej generacji i sharkletów. Do końca października 2019 r. ponad 110 klientów z całego świata złożyło potwierdzone zamówienia na ponad 7000 maszyn tego typu.
Komentarze