Przejdź do treści
Źródło artykułu

Pierwszy nabywca programu FlyScan do analizy danych

Airbus Helicopters podpisał kontrakt z niemieckim operatorem Global Helicopter Service (GHS), który stał się pierwszym nabywcą nowej usługi FlyScan – oprogramowania, które pomaga klientom analizować i zarządzać danymi systemu kontrolowania i diagnostyki zespołów i elementów (HUMS) floty śmigłowców.

„FlyScan wyznacza nowy standard obsługi klienta w oparciu o rzeczywistą zapobiegawczą obsługę techniczną: użytkownicy mogą przewidywać nieplanowane wcześniej zdarzenia, unikać przerw w operowaniu i osiągnąć nowy poziom niezawodności działania", powiedział Matthieu Louvot, wiceprezes wykonawczy ds. wsparcia klienta w Airbus Helicopters. „Jest to jedna z nowych usług oferowanych klientom, zgodnie z naszym nadrzędnym celem – kompleksowego wspierania ich w bezpiecznym i efektywnym zarządzaniu operacjami".

HUMS – standardowe wyposażenie wielu śmigłowców Airbus Helicopters – wykorzystuje czujniki rozmieszczone w śmigłowcu, które monitorują jego kluczowe zespoły i elementy, a także charakterystyki całej maszyny. System rejestruje duże ilości użytecznych danych, które następnie są przekazywane do różnych urządzeń w celu zanalizowania. Poprzez skuteczne analizowanie takich danych i dostarczanie proaktywnych informacji zwrotnych, FlyScan pomaga użytkownikom zwiększyć bezpieczeństwo lotów oraz dostępność śmigłowców i zmniejszyć obciążenie obsługi technicznej nawet o 7%.

„Dzięki FlyScan Supervise wiemy, że będziemy mieli niezawodny wgląd, bezpośrednio od producenta, w szczegóły i statystyki operacyjne naszej floty", powiedział Dominik Goldfuss, prezes GHS. „Jest to również inteligentne rozwiązanie dla mniej złożonych organizacji, dzięki czemu nie muszą już one martwić się opracowywaniem tych funkcji we własnym zakresie, ponieważ Airbus troszczy się o wszystko".

Dla śmigłowców H225, H175, H145, H135 i Dolphin wyposażonych w HUMS dostępne są trzy różne rodzaje FlyScan:

  • Doradztwo – dla użytkowników, którzy już monitorują swoją flotę z użyciem HUMS. Eksperci Airbusa zajmujący się HUMS współpracują z użytkownikiem w celu dokładnego monitorowania parametrów operacyjnych ich śmigłowców w celu lepszego przewidywania czynności obsługi technicznej.
  • Nadzorowanie – dla klientów niemających w swojej organizacji specjalistów zajmujących się HUMS. Airbus zarządza różnymi kryteriami i ściśle monitoruje każde zdarzenie, które występuje we flocie.
  • Ochrona – dla klientów już zarządzających HUMS. Airbus przekazuje użytkownikowi fachową wiedzę, wspierając zespoły zajmujące się jego flotą. Pakiet ten obejmuje łączność za pomocą specjalnej „gorącej linii" HUMS dostępnej 24/7 i zobowiązanie do odpowiedzi w ciągu kilku godzin w przypadku uziemienia śmigłowca.

FlyScan jest częścią oferty pomocy technicznej HCare, zapewniającej wsparcie techniczne 24/7, ciągłe zarządzanie zdatnością do lotu i globalną pomoc techniczną. Dodatkowe umowy na FlyScan mają być podpisane w bieżącym roku, a celem Airbusa jest, aby oprogramowanie FlyScan stało się standardową usługą dla wszystkich śmigłowców wyposażonych w HUMS.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony