Przejdź do treści
H145 DRF (fot. Christian Keller/Airbus Helicopters)
Źródło artykułu

Niemiecki operator HEMS DRF Luftrettung powiększa swoją flotę H145

Podczas wystawy Helitech Airbus Helicopters i niemieckie lotnicze pogotowie ratunkowe DRF Luftrettung podpisały umowę na dostawę trzech śmigłowców H145 w 2019 roku. Dzięki temu zamówieniu flota niemieckiej śmigłowcowej służby ratownictwa medycznego (HEMS) zwiększy się do 17 H145, czyniąc ją jednym z największych użytkowników H145 na świecie.

„Osiągi H145 oraz dodatkowe korzyści, które wnosi do naszych operacji awionika Helionix, pomagają nam realizować każdego dnia naszą misję ratowania życia ciężko rannych lub chorych pacjentów”, powiedział dr Krystian Pracz, prezes zarządu DRF Luftrettung.

„Dziękujemy DRF Luftrettung za stałe zaufanie do Airbus Helicopters”, powiedział Thomas Hein, szef sprzedaży Airbus Helicopters w Europie Zachodniej. „DRF było pierwszym klientem, który zamówił H145 w 2014 r., a dzisiejsza umowa potwierdza naszą wzajemną współpracę”.

DRF Luftrettung jest jednym z największych operatorów HEMS w Niemczech. Organizacja ta eksploatuje w 31 bazach w Niemczech i Austrii ponad 50 śmigłowców Airbusa służących do lotnictwa sanitarnego i ratownictwa medycznego, w tym operacji ratowniczych z użyciem wciągarki. Dzięki rozpoczęciu nocnych lotów ponad 20 lat temu, obsługująca dziewięć placówek w trybie 24/7 (w 2019 r. będzie ich dziesięć), DRF Luftrettung ma największe doświadczenie w nocnych operacjach HEMS w całej Europie. Ponadto odrzutowce DRF Luftrettung szybko i bezpiecznie przewożą osoby, które miały wypadek lub ciężko zachorowały podczas pobytu za granicą, do szpitali w swoich ojczystych krajach. DRF Luftrettung było pierwszym nabywcą H145 w 2014 r. i obecnie ma do dyspozycji 14 śmigłowców tego typu.

Od momentu rozpoczęcia eksploatacji w 2015 r. dostarczono ponad 200 śmigłowców H145, które wylatały już przeszło 110 000 godzin. Napędzany dwoma silnikami Safran Arriel 2E, H145 jest wyposażony w cyfrowy układ sterowania silnikiem (FADEC), cyfrową awionikę Helionix oraz doskonałego 4-osiowego autopilota zwiększającego bezpieczeństwo i redukującego wysiłek pilota. Szczególnie niski poziom emitowanego hałasu sprawia, że H145 jest najcichszym śmigłowcem w swojej klasie.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony