Chińskie Ministerstwo Transportu wybiera H175 do operacji poszukiwawczo-ratowniczych

H175 (fot. Airbus Helicopters)

Biuro Poszukiwań i Ratownictwa chińskiego Ministerstwa Transportu powiększa swoją flotę średnich śmigłowców poszukiwawczo-ratowniczych o Airbusy H175, rozpoczynając od podpisania kontraktu na dwa śmigłowce w konfiguracji poszukiwawczo-ratowniczej (SAR).

Nowe H175 będą wykonywać misje poszukiwawczo-ratownicze w jednym z najbardziej ruchliwych obszarów transportu morskiego na świecie (siedem z 10 najbardziej ruchliwych portów kontenerowych na świecie znajduje się w Chinach), a także w innych obszarach przybrzeżnych, takich jak Zatoka Pohaj i Morze Żółte. Akweny te, na których intensywnie działają przemytnicy, stanowią wymagające środowisko operacyjne, w którym piloci muszą zawsze być przygotowani na niespodziewane zdarzenia. H175 w konfiguracji SAR został wybrany ze względu na długotrwałość lotu, duży zasięg, bardzo elastyczną konfigurację kabiny i system awioniki Helionix, który redukuje wysiłek i polepsza świadomość sytuacyjną pilota.

Od ponad 10 lat Biuro Poszukiwań i Ratownictwa Ministerstwa Transportu jest jednym z najważniejszych klientów Airbusa w Chinach, który obecnie eksploatuje cztery śmigłowce H225. Operują one z czterech głównych baz na wybrzeżu Chin, w Szanghaju, Penglai, Xiamen i Zhuhai. Wcześniej, H175 w wersji SAR został wybrany przez Rządową Eskadrę Transportową (Government Flying Services, GFS) Hong Kongu, która odebrała pierwszy śmigłowiec w konfiguracji wielozadaniowej, obejmującą konfigurację SAR, w czerwcu 2018 r.

„H175 potwierdza swoją pozycję cieszącego się zaufaniem śmigłowca do misji poszukiwawczych i ratunkowych na morzu", powiedział Bruno Even, dyrektor generalny Airbus Helicopters. „Dzięki zaufaniu chińskiego Biura Poszukiwań i Ratownictwa Ministerstwa Transportu do Airbusa i naszej bliskiej współpracy z przedsiębiorstwem AVIC, H175 pomoże uratować większą liczbę osób i statków znajdujących się w niebezpieczeństwie na wodach przy wybrzeżu Chin".

H175 jest przeznaczony do wykonywania szerokiej gamy zadań publicznych, takich jak poszukiwania i ratownictwo (SAR), ratownictwo medyczne, utrzymanie porządku, zwalczanie pożarów, a także operacje kontroli granicznej na lądzie i morzu. Śmigłowiec dysponuje ponad 20 certyfikowanymi konfiguracjami kabiny, które można łatwo zmienić w zależności od wymagań misji. H175 został od początku zaprojektowany tak, aby zaoferować najwyższy poziom bezpieczeństwa podczas każdej fazy lotu, a także najlepsze osiągi w klasie śmigłowców średnich. Został on wyposażony, podobnie jak H135, H145 i H160, w  najnowocześniejszy pakiet awioniki Helionix, który polepsza możliwości śmigłowca do poszukiwań i ratownictwa.

Obecnie H175 są eksploatowane w Holandii, Wielkiej Brytanii, Danii, Tajlandii, Australii, Meksyku i Hong Kongu w Chinach.

Źródło: Airbus Helicopters
comments powered by Disqus