Airbus oferuje Australii śmigłowce H145M
Airbus tworzy Team Nightjar, aby dostarczyć zdolności australijskiemu przemysłowi. Propozycja wygeneruje korzyści ekonomiczne o wartości przeszło 250 mln AUD.
Airbus Helicopters połączył siły z ponad 20 australijskimi partnerami, tworząc Team Nightjar – konsorcjum, które zaoferowało swoje rozwiązanie w Projekcie LAND 2097 Faza 4. W ramach tego projektu Australia poszukuje floty śmigłowców do wsparcia operacji specjalnych australijskich sił zbrojnych.
Team Nightjar to połączenie najlepszych australijskich zdolności przemysłu i środowiska akademickiego. W skład zespołu wchodzą: Cablex, Cyborg Dynamics, Deakin University, DEWC, ECLIPS, Ferra Engineering, Helicopter Logistics, Helimods, Kinetic Fighting, Kratos Australia, Microflite, PREDICT Australia, QinetiQ Australia, Safran Helicopter Engines Australia, Seeing Machines, Sigma Bravo, Rusada, TAFE NSW, Tagai Management Consultants, Toll Helicopters, University of Technology Sydney, Varley Group oraz Varley Rafael Australia.
W odpowiedzi na zapytanie rządu Australii o propozycję czterotonowego, zdolnego do szybkiego przerzutu, wielozadaniowego śmigłowca dla australijskich sił specjalnych, Team Nightjar zaoferuje flotę doskonałych Airbusów H145M wraz ze wsparciem na terenie kraju.
„Zdajemy sobie sprawę ze znaczenia współpracy z australijskimi firmami w ramach tego programu. Każdy partner oferuje niszowe zdolności dla Australii. Bazujemy na naszym wieloletnim zaangażowaniu w australijski przemysł, a Team Nightjar skoncentruje się na wsparciu udzielanym przez australijski przemysł i na innowacjach” – powiedział Andrew Mathewson, dyrektor zarządzający Airbus Australia Pacific.
Konsorcjum dostarczy wiodące na świecie rozwiązania szkoleniowe, wzmocni udział miejscowych podmiotów oraz umożliwi szybkie projektowanie i wdrażanie ulepszeń przez cały czas trwania programu.
Dzięki jednoznacznemu zobowiązaniu do zainwestowania na miejscu w innowacje, propozycja współpracy wygeneruje korzyści ekonomiczne wartości przeszło 250 mln AUD oraz ponad 170 miejsc pracy w Australii.
„Wierzymy, że nasza propozycja jeszcze bardziej wzmocni ofertę śmigłowca H145M, zapewniając jednocześnie lokalne miejsca pracy, transfer technologii i możliwości eksportu”.
„Australia poszukuje sprawdzonej, dojrzałej i wysoce niezawodnej gotowej platformy i solidnych systemów wsparcia. Proponowany przez nas H145M jest najnowszym członkiem rodziny H145, liczącej ponad 1400 śmigłowców, używanych na całym świecie do misji cywilnych, porządku publicznego i wojskowych, które wylatały łącznie przeszło 5,9 miliona godzin i jest doskonale wspierany przez sieć rozwiniętą na całym świecie”.
„H145M jest wzorcowym śmigłowcem lekkim do operacji specjalnych, doskonale spełniającym wymagania sił specjalnych, o potwierdzonych zdolnościach skutecznego wykonania misji wymagających wysokiej gotowości”, dodał Mathewson.
Lekki dwusilnikowy śmigłowiec to dla Australii opcja sprawdzona operacyjnie, niedroga i pozbawiona ryzyka. Uzupełni MRH90 Taipan zapewniając większą mobilność i świadomość sytuacyjną podczas operacji specjalnych. Dzięki niewielkim gabarytom H145M może zostać zoptymalizowany do działań w gęsto zabudowanym terenie miejskim i szybko przerzucony przy użyciu samolotu transportowego C-17A Globemaster.
H145M został już wypróbowany i przetestowany. Zyskuje popularność wśród sił zbrojnych ze względu na doskonały stosunek ceny do osiągów i krótki czas dostawy. Na jego zakup zdecydowały się siły zbrojne Niemiec, Węgier, Luksemburga, Serbii i Tajlandii.
W szczególności H145M wspiera obecnie działania sił specjalnych Niemieckich Sił Zbrojnych (Bundeswehry) odnotowując gotowość do wykonania misji powyżej 99%, zapewniając im bezpieczeństwo, doskonałą moc i ładowność.
Airbus jest obecny w Australii od prawie dwóch dekad, budując różnorodne lokalne zdolności przemysłowe i sieć wsparcia krajowego lotnictwa wojskowego i cywilnego. Dzięki silnemu lokalnemu zespołowi zatrudniającemu ponad 1500 pracowników w 23 zakładach zajmujących się samolotami i śmigłowcami cywilnymi i wojskowymi, firma zainwestowała w australijski przemysł lotniczy ponad 1,7 mld AUD, w tym 100 mln AUD pochodzących z bezpośrednich inwestycji w projekty ARH Tiger i MRH90.
Lelek (ang. nightjar), od którego pochodzi nazwa konsorcjum, to najmniejszy z nocnych ptaków drapieżnych Australii, którego cechuje: zwinność, niewidzialność dzięki niewielkim rozmiarom, doskonały kamuflaż, cichy lot i oczy nie odbijające światła. Lelek jest znany z tego, że poluje parami i łapie zdobycz w locie, dzięki wyostrzonym zmysłom, zwinności, szybkości, sile i skupieniu – cechom, które są krytyczne dla operacji specjalnych. Podobieństwo do Airbusa H145M sprawiło, że lelek australijski stał się inspiracją dla propozycji zespołu w ramach Projektu LAND 2097 Faza 4.
Komentarze