Przejdź do treści
Źródło artykułu

Airbus Helicopters wybiera silnik dla śmigłowca X4

W 2012 roku Airbus Helicopters ujawnił wstępny projekt koncepcyjny śmigłowca X4 z dwoma potencjalnymi silnikami turbowałowymi o dużych osiągach: Pratt & Whitney Canada PW210E i Turbomeca ARRANO.

Po zakończeniu wstępnego etapu projektu i w oparciu o wyczerpującą analizę rynku, Airbus Helicopters zdecydował się zmienić odbiór produktu, co w konsekwencji spowodowało konieczność zwiększenia mocy silnika.

Razem z producentami silników przestudiowano różne scenariusze. Firmy Airbus Helicopters i Pratt & Whitney Canada zdecydowały się nie opracowywać mocniejszej wersji silnika PW210E dla śmigłowca X4. Niemniej jednak Pratt & Whitney Canada będzie kontynuować swoje wsparcie podczas początkowej fazy programu.

Airbus Helicopters ceni Pratt & Whitney Canada jako pewnego partnera w istniejących już programach EC135 i EC175 i współpracuje z P&WC w ramach nowych możliwości, w tym związanych z PW210.

W związku z tym program wchodzi w etap kompletnego opracowania z nowym silnikiem Turbomeca ARRANO o zwiększonej mocy. Airbus Helicopters X4 jest dwusilnikowym śmigłowcem średnim nowej generacji. Zawiera on nowoczesne technologie i będzie przystosowany do wykonywania szerokiego zakresu zadań, w tym lotów na platformy wydobywcze ropy naftowej i gazu ziemnego, ratownictwa medycznego, misji porządku publicznego oraz przewozów biznesmenów i osób prywatnych.

X4 zostanie po raz pierwszy zaprezentowany publicznie podczas HAI, 3 marca 2015.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony