Przejdź do treści
Źródło artykułu

Airbus Helicopters dostarczy H145 służbom ratowniczym w Chinach

Centrum Ratunkowe Beijing 999, przedsiębiorstwo zależne od pekińskiego oddziału Czerwonego Krzyża, podpisało wczoraj umowę z Airbus Helicopters, dotyczącą zakupu śmigłowca H145, który jako pierwszy w konfiguracji z wyciągarką, będzie wykonywał zadania ujęte w definicji ratownictwa medycznego i działaia poszukiwawczo-ratownicze (SAR) na terytorium Chin. Śmigłowiec zostanie dostarczony do 2019 r.

Beijing 999 obecnie wykorzystuje dwa śmigłowce H135, pierwsze w pełni wyposażone latające karetki w kraju, zapewniające zdolności ratownictwa medycznego. Wiropłaty operują w okolicach Pekinu, Tiencin i Hebei.

„Jest to kolejny krok w ramach naszej udanej współpracy z Airbus Helicopters na rynku SAR i ratownictwa medycznego w Chinach”, mówi Li Libing, szef Beijing 999. „Wiedza i doświadczenie jakie Airbus Helicopters ma w tym segmencie pomagają nam promować wydajność i rozwój usług ratownictwa medycznego na terenie Chin. Wesprą także Beijing 999 w uzyskaniu pozycji chińskiego lidera, na tym polu działań”.

Nowe maszyny H145 będą pierwszymi egzemplarzami w Chinach, wyposażonymi zarówno w wyciągarkę, jak i posiadającymi pełną, medyczną zabudowę wnętrza. Dzięki temu śmigłowiec będzie odpowiedni do prowadzenia zarówno górskich akcji ratunkowych, jak i zadań transportu medycznego na duże odległości. Maszynę wyposażono również w radar pogodowy i pływaki.

„Wejście H145 na Chiński rynek SAR i ratownictwa medycznego to znaczące osiągniecie dla tego dwusilnikowego śmigłowca, znanego na całym świecie ze swoich doskonałych osiągów, obszernej kabiny i wielozadaniowości”, stwierdził Wolfgang Schoder, prezes Airbus Helicopters Germany. „Jest to idealny sposób na przyspieszenie rozwoju tego szybko rosnącego w Chinach sektora”.

Airbus Helicopters to wiodący dostawca platform śmigłowcowych, z ponad 60-procentowym udziałem w segmencie światowego rynku maszyn przeznaczonych do transportu medycznego i SAR – H135 stanowi w tym sektorze „punkt odniesienia”, „wzorzec”, wraz ze swoim większym bratem – H145.

Obecnie na świecie operacyjnie wykorzystuje się około 1100 H145 (uprzednio znanych jako EC145/BK117). Śmigłowce te łącznie wylatały ponad 4 miliony godzin. Duża kabina, przy stosunkowo kompaktowych rozmiarach płatowca sprawia, że śmigłowiec H145 dopasowany jest do różnorakich potrzeb zadaniowych, szczególnie w sektorze publicznym, służąc użytkownikom takim jak lotnicze pogotowie ratunkowe, służby SAR i służby mundurowe.

Na zdjęciu głównym od lewej: Li Libing, szef Beijing 999, Wolfgang Schoder, prezes Airbus Helicopters Germany, Axel Humpert, szef programu H145.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony