Przejdź do treści
Dron realizujący dostawę do klienta, fot. Aerotime
Źródło artykułu

W Australii wznowiono usługi dostaw dronami po tym jak ustały ataki ptaków na bezzałogowce

Wing, spółka zależna Google, poinformowała o wznowieniu w Australii dostaw towarów przy pomocy dronów po tym, jak zostały one zawieszone z powodu ataków ptaków na bezzałogowce. Pod koniec września 2021 r. w Canberze doszło do kilku incydentów w powietrzu między dronami realizującymi dostawy, a ptakami z gatunku kruków.

Obawiając się, że ptaki mogą ucierpieć w takich incydentach (i prawdopodobnie także, że może to doprowadzić do utraty niektórych dronów), firma Wing ogłosiła, że tymczasowo zawiesza swoje usługi w stolicy Australii do czasu ustalenia przyczyn przez ekspertów takich zachowań.

„Zidentyfikowaliśmy kilka gatunków ptaków, które wykazują zachowania terytorialne i pikują na poruszające się w pobliżu ich gniazd obiekty”, napisał Wing w liście do swoich klientów. „Chociaż jest to powszechne w okresie lęgowym, chcemy chronić środowisko i poprosiliśmy ekspertów ornitologów, aby zbadali dokładniej te zdarzenia i zapewnili, że nasze działania nie będą kolidowały ze zwyczajami ptaków”.

Po dwumiesięcznym dochodzeniu lokalny ornitolog Neil Hermes ustalił, że zachowanie kruków było naturalne, ponieważ w pobliżu miejsca zamieszkania klienta firmy Wing znajdowały się ich gniazda. „Ptaki broniły młodych w swoich gniazdach i w tym czasie ich reakcje obronne były najbardziej wyczulone. Trwało to około czterech lub pięciu tygodni” – tłumaczył Hermes dla ABC News.

Ale gdy pisklęta wyleciały już z gniazd, dostawy dronami zostały wznowione. Testy dostaw realizowanych bezzałogowcami Wing rozpoczął w Canberze w kwietniu 2019 r.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony