Aeroklub Pomorski otrzymał certyfikat przewoźnika lotniczego

Air Operate Certificate (AOC)

Informujemy, że Aeroklub Pomorski otrzymał certyfikat przewoźnika lotniczego.

Jest to pierwszy w Polsce certyfikat uprawniający do przewożenia pasażerów szybowcem!

Certyfikaty do wglądu: Certyfikat operatora lotniczego Nr PL-031G/13 i Certyfikat operatora lotniczego Nr PL-031A/13

Więcej informacji dotyczących przewozów samolotami i szybowcami udziela sekretariat Aeroklubu: tel. +48 56 62 224 74 fax, +48 56 65 444 31, sekretariat@aeroklub.torun.pl.


Źródło: Aeroklub Pomorski
comments powered by Disqus

Komentarze

Brawo Jerzy!

Jakiś czas temu pisałem, że robisz spektakularne rzeczy... To bardziej wartościowe niż wizyta Papy!

......Coś tu kupy się nie trzyma...., jasne, że się nie trzyma, bo ULC nie tylko w tej sprawie jedzie, albo po skrótach, albo wg: widzimisię / widzi nam się / widzi wam się. Tym razem sprawa trochę ,,z innej beczki'', ale nie sposób jej pominąć. Dwa dni temu na tym portalu było info na temat problemów z lotniskiem Szymany. Ale cicho sza, mimo, że to ULC wydał zgodę na objęcie, aż 60 % udziałów w PL Szymany przez spółkę, którą teraz trzeba sądownie wyrzucać z lotniska EPSY. Czyli co?, najpierw zgoda ULC na tak ważną czynność, bez odpowiedniego sprawdzenia czy ,,udziałowca'' spełnia wymogi ustawowe, a teraz sprawy do sądu???. Pytanie, czy ULC jest lub powinien być ,,stroną w sprawie'', zwłaszcza, że zgodę na objęcie udziałów wydał. Kolejny ,,przypadek'' to rejestracja lądowisk, także bez odpowiedniego sprawdzania, kto, jakie lądowisko, a przede wszystkim do jakich celów chce rejestrować. A ,,w tle'', (również na tym portalu), mamy do poczytania info na temat konferencji Just Culture dla prawników. W takim razie, róbta na Flisa, co chceta, obyśta tylko na najbliższej konferencji bezpieczeństwa lotów nie darli koszul nad ilością incydentów, zdarzeń i wypadków lotniczych.

Pytanie do ULC - na podstawie jakiego przepisu określono kwalifikacje pilota szybowca przewożącego w AOC pasażera. Czy na podstawie licencji pilota szybowcowego może pobierać wynagrodzenie za wykonywane loty.

"... Czy na podstawie licencji pilota szybowcowego może pobierać wynagrodzenie za wykonywane loty.?
Od kwietnia już można. Oczywiście pod pewnymi warunkami.

Bardzo dobre pytanie. Tym bardzie że nie ma już takiego uprawnienia jak wożenie pasażera.

No i pokerowa zagrywka ULC. W ogólnym bałaganie nie informując środowiska lotniczego o procedurze i podstawie prawnej wydaje się jeden certyfikat na loty AOC szybowcowe, nie wiadomo na bazie jakich przepisów - należy się domyślać, że adoptując samolotowe EU OPS co jest nadużyciem. Teraz reszta aeroklubów pójdzie tą drogą, tylko że urząd dobrze wyliczył, że termin uzyskania przez resztę zainteresowanych certyfikatu to 90 dni od momentu złożenia wniosku + dodatkowe dni na poprawienie uwag tj. ewentualny termin to najwcześniej przyszły 2014 rok. Ale tutaj już można będzie żądać uwzględnienia nowych przepisów dotyczących przewozu szybowcami i balonami, które pewnie się pojawią i następny sezon jakoś zleci. A jak długo aeroklub pomorski będzie się cieszył certyfikatem to inna bajka. I niech teraz ktoś powie, że władza lotnicza nie zrobiła wszystkiego pomimo braku przepisów dla ukochanego środowiska lotniczego.
Teraz nie będzie argumentu, że nie urząd nie stanął na wysokości zadania, przecież można było jak w aeroklubie pomorskim. Tylko sami zainteresowani dali się zwieść nie tylko zapewnieniom AP, że sprawa odpłatnych lotów szybowcowych zostanie unormowana prawnie i do momentu obowiązywania planowanych przepisów o przewozie szybowcowym i balonowym zostaną ustalone zasady wykonywania tego typu działalności, a tak są sobie sami są winni bo niepotrafili sami sobie napisać procedur i przepisów dotyczących takiego przewozu. To nic, że EU OPS dotyczą samolotu, przecież szybowiec też ma skrzydła. Ciekawe co z CRM i DGR a o ochronie nie wspominając. Coś tu kupy się nie trzyma.
Fajnie rozegrane Panowie urzędnicy-pełen szacunek.