Sling z amerykańskim certyfikatem zdatności do lotu
18 kwietnia 2012 r., firma Airplane Factory otrzymała amerykański certyfikat zdatności do lotu S-LSA dla samolotu Sling, co umożliwia rejestrację maszyn tego typu w USA. Prace nad programem Slinga rozpoczęły się w RPA w 2006 r. i do chwili obecnej południowoafrykańska spółka dostarczyła w różnych częściach świata 60 takich konstrukcji (z ponad 100 zamówień).
Sling został zaprojektowany od początku jako konstrukcja segmentu LSA i jest zgodny z normami Amerykańskiego Stowarzyszenia Badań i Materiałów (ASTM) dla kategorii Special-Light Sport. W 2009 r., właściciele firmy Mike Blyth i James Pitman polecieli jednym z prototypów Slinga dookoła świata, wykonując wielogodzinne przeloty nad otwartym morzem. Ich celem był udział w targach lotniczych EAA AirVenture 2009, gdzie stali się dużą atrakcją.
Airplane Factory z siedzibą w Johannesburgu w RPA, zatrudnia 75 pełnoetatowych pracowników i może produkować 5 gotowych do lotu samolotów miesięcznie lub o wiele więcej kitów do samodzielnego złożenia i są podzielone na kaegorie (experimantal LSA czyli kit do samodzielnego złożenia) i S-LSA (czyli certyfikowany przez FAA LSA w pełni gotowy do lotu i zbudowany fabrycznie). Kalifornijska Airplane Factory, siostrzana firma Airplane Factory z Południowej Afryki, jest podmiotem odpowiedzialnym za marketing, dystrybucję i serwis samolotów Sling w Ameryce Północnej.
W Polsce znajduje się Sling ZU-SOL (No. 018) który przyleciał do PL z RPA w 2011. Samolot może być użytkowany także w klasie VLA (na razie kat. specjalna). O szczegóły dotyczące samolotu można pytać w firmie SOLARIS Group Aviation & Wind.
Więcej informacji dostępnych jest na stronie: www.airplanefactory.com
Komentarze