Przejdź do treści
Źródło artykułu

NTSB analizowała przygotowania i przebieg zawodów Air Reno Racing 2012

Na swoim oficjalnym blogu, przewodnicząca Narodowej Rady Bezpieczeństwa Transportu (NTSB), Deborah Hersman napisała, iż na tegorocznych Mistrzostwach w Wyścigach Samolotowych Air Reno Racing 2012, które w dniach 12-16 września odbywały się w Reno, w stanie Nevada, Radę reprezentowała silna delegacja, która oceniała czy kwestia bezpiecznego przeprowadzenia zawodów miała zapewniony odpowiedni priorytet.

"Rok po katastrofie zmodyfikowanego samolotu P-51D, który rozbił się niedaleko publiczności zabijając pilota i 10 widzów, samoloty znowu ścigały się w powietrzu podczas Reno Air Show. Jednak wcześniej impreza została zaudytowana pod kątem spełnienia rekomendacji NTSB", napisała Hersman. "Cysterny z paliwem, które wcześniej stały w pobliżu publiczności zostały zlokalizowane w zupełnie innym miejscu, a trybuny zostały przeniesione dalej od linii przelotów samolotów. Dodatkowo, maszyny startujące w kategorii Unlimited musiały przejść bardziej szczegółowe kontrole dopuszczające do lotów, a ekipy zostały zobowiązane do zgłaszania wszelkich modyfikacje swoich statków powietrznych", dodała.

"Śledczy NTSB przebywali na terenie lotniska, objaśniając pilotom, widzom i organizatorom szczegóły dochodzenia w sprawie ubiegłorocznej katastrofy. W kwietniu br. Rada wydała 10 zaleceń, z których wszystkie zostały wykonane lub są w trakcie realizacji. Start w zawodach Air Racing jest z natury ryzykowny. Piloci rozumieją to, ale widzowie zasługują na zapewnienie wyższego poziomu bezpieczeństwa", kontynuowała.

Więcej informacji dostępnych jest na stronie www.ntsb.gov

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony