Kolejne egzemplarze Gulfstreama G700 rozpoczęły próby w locie
Gulfstream rozpoczął testy w locie na drugim i trzecim egzemplarzu modelu G700, zbliżając się do finału procesu certyfikacyjnego i rozpoczęcia dostaw do klientów. Kilka dni temu trzeci testowy G700 po raz pierwszy wystartował z międzynarodowego lotniska Savannah / Hilton Head (SAV) i spędził w powietrzu 2 godziny i 58 minut osiągając wysokość 45 tys. stóp i prędkość 0,85 Macha.
„Program testów w locie G700 postępuje zgodnie z założeniami, co jest odzwierciedleniem szeroko zakrojonych testów przeprowadzonych w naszych laboratoriach naziemnych” - powiedział Mark Burns, prezes Gulfstream. „Wszystkie trzy testowe egzemplarze zachowują się w powietrzu dokładnie tak, jak się tego spodziewaliśmy, a to pomaga nam przeprowadzić bezpieczną i dokładną certyfikację tych najwydajniejszych, najbardziej przestronnych i zaawansowanych technologicznie statków powietrznych w segmencie lotnictwa biznesowego”.
Trzy testowe egzemplarze wylatały już ponad 100 godzin. W czasie tych lotów jeden z G700 osiągnął wysokość 54 tys. stóp i maksymalną prędkość 0,94 Macha. Obecne testowane jest m.in. wykonywanie operacji w znanych warunkach oblodzenia (FIKI). G700 jest napędzany silnikami Rolls-Royce Pearl 700 i może wykonywać loty z prędkością przelotową 0,90 Macha na odległość prawie 8,6 tys. km lub z 0,85 Macha na odległość 11,9 tys. km.
Komentarze