Gulfstream dostarczył pierwszy egzemplarz modelu G650
Firma Gulfstream dostarczyła amerykańskiemu (nieokreślonemu) kontrahentowi pierwszy egzemplarz wielko kabinowego i posiadającego ultra duży zasięg odrzutowca biznesowego Gulfstream G650. "Jesteśmy niezwykle dumni z tego samolotu i prac, które zostały wykonane przez zespoły projektowe, montażowe i realizujące dostawę", powiedział Larry Flynn, prezes spółki.
"Pierwsza dostawa samolotu jest zawsze wielkim wydarzeniem i tak właśnie jest w tym przypadku. Fakt ten oznacza początek nowej ery w projektowaniu i produkcji samolotów pod względem jakości, możliwości, niezawodności, dostępności części i czynności konserwacyjnych. Cieszymy się, że mogliśmy zobaczyć jak pierwszy G650 opuścił nasz hangar i odleciał do klienta. Wkrótce G650 będzie częstym widokiem na lotniskach na całym świecie", dodał.
Jay L. Johnson, prezes i dyrektor naczelny spółki matki Gulfstreama, General Dynamics, powiedział: "G650 wyznacza nowy światowy standard dla odrzutowców biznesowych w kategorii wydajności, zasięgu, szybkości i komfortu. Jestem bardzo dumny z zespołów rozwijających program Gulfstreama. Wykonali oni świetną robotę podczas projektowania i produkcji konstrukcji, która jest już obiektem zazdrości na globalnym rynku".
W ostatnim czasie Gulfstream ogłosił, iż model G650 będzie posiadał lepsze od zakładanych osiągi, w tym większy zasięg. Obecnie samolot może teraz wykonywać loty o długości do 11100 km, przy prędkości 0,90 Macha. Wynik ten jest prawie o 1900 km lepszy od zakładanych pierwotnie 9260 km i sprawia, że trasy pomiędzy Tokio, a Nowym Jorkiem, Nowym Jorkiem, a Szanghajem, Dubajem, a Londynem oraz Moskwą, a Los Angeles, mogą zostać pokonane szybciej, niż potrafiłby to wykonać jakikolwiek inny odrzutowiec biznesowy.
Zmniejszyła się również wymagana długość pasa startowego dla G650, która obecnie wynosi 1,79 km przy maksymalnej masie startowej 45177 kg. Dodatkowo, maksymalna prędkość przelotowa 0,925 Macha czyni samolot najszybszym certyfikowanym cywilnym statkiem powietrznym będącym w produkcji. G650 jest napędzany dwoma silnikami Rolls-Royce BR725 A1-12, które zapewniają 16.900 funtów ciągu i sprawiają, że maszyna spala mniej paliwa i emituje mniej emisji niż inne samoloty. G650 uzyskał certyfikat typu Federalnej Administracji Lotnictwa USA (FAA) 7 września 2012 r.
Więcej informacji dostępnych jest na stronie www.gulfstream.com
Komentarze