Przejdź do treści
Icon A5
Źródło artykułu

Amfibia ICON A5 będzie napędzana silnikiem Rotax 912 iS

Firma ICON Aircraft poinformowała, iż jej amfibia A5 LSA (Light Sport Aircraft) będzie napędzana nowym, wyposażonym we wtrysk paliwa silnikiem Rotax 912 iS. Do chwili obecnej spółka zebrała już ponad 750 zamówień na ten statek powietrzny.

"Jesteśmy bardzo zadowoleni, że możemy wyposażyć samolot A5 w nowy silnik Rotax 912 iS firmy BRP-Powertrain”, powiedział Matthew Gionta, ICON Aircraft VP of Engineering. "Ta jednostka nie tylko zapewnia większą oszczędność paliwa w porównaniu z wersją 912 ULS, ale jest prostsza w obsłudze i dzięki temu zmniejsza obciążenie pilota", dodał.

Eliminacja funkcji ssania i ogrzewania gaźnika oznacza, że pilot będzie miał mniej elementów, na które będzie musiał zwracać uwagę i będzie mógł w większym stopniu skupić się na lataniu i czerpaniu z tego przyjemności. Według BRP-Powertrain, Rotax 912 iS zapewni od 38 do 70% mniejsze zużycie paliwa niż porównywalne jednostki. Czterocylindrowy silnik posiada moc 100 KM oraz 2000h pomiędzy przeglądami (TBO) i podobnie jak Rotax 912 ULS, będzie mógł pracować na paliwie lotniczym i samochodowym.

"Jesteśmy dumni, że ICON Aircraft wybrał nowy silnik Rotax 912 iS do swojej długo oczekiwanej amfibii A5", powiedział François Tremblay, dyrektor sekcji Aircraft Engine Business w BRP. "BRP podziela bezkompromisowe zaangażowanie ICON w celu stworzenia prawdziwie wyjątkowych produktów PowerSports, które zapewnią niezapomniane wrażenia dla ich użytkowników. Co więcej, wyjątkowa niezawodność naszych silników i gęsta sieć punktów serwisowych Rotax sprawi, że użytkowanie i obsługa A5 będzie mniej uciążliwa zarówno na ziemi, jak i w powietrzu”, dodał"

Premiera silnika Rotax 912 iS miała miejsce 8 marca br. Firma BTP wyjaśniała, iż jej głównym zamierzeniem było skonstruowanie jednostki o zmniejszonym zużyciu paliwa i poziomie emisji spalin. Silnik, którego masa wynosi 63 kg, został dodatkowo wyposażony w zewnętrzny alternator do zasilania komputera wtrysku oraz instalacji pokładowej.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony