Przejdź do treści
Dziewiczy lot MRJ
Źródło artykułu

MRJ opóźniony o kolejne 2 lata

23 stycznia, koncern Mitsubishi Aircraft Corp. poinformował, że zgodnie z obecnymi założeniami, dostawy regionalnego odrzutowca pasażerskiego MRJ, mają się rozpocząć dopiero w 2020 r. To dwa lata później niż zakładał poprzedni harmonogram, a firma opóźniła wprowadzenie samolotu na rynek już po raz piąty w przeciągu ostatnich ośmiu lat.

Opóźnienie oznacza, że linie lotnicze All Nippon Airways, które mają otrzymać samolot jako pierwsze, wprowadzą go do użytku siedem lat później niż pierwotnie planowały. Mitsubishi tłumaczy, że kolejna zwłoka jest spowodowana potrzebą przeprowadzenia dalszych prac rozwojowych poszczególnych systemów odrzutowca.

Trudności MRJ podkreślają wyzwania globalnej branży lotniczej, gdzie barierą wejścia na rynek są często lata opóźnień i olbrzymie przekroczenia kosztów. Jest to pierwszy nowy japoński samolot komercyjny od ponad 50 lat, gdyż poprzedni o napędzie turbośmigłowym został wprowadzony na rynek w 1965 r.

Według producenta, MRJ będzie mógł pomieścić 92 pasażerów i będzie zużywał o 20% mniej paliwa niż inne samoloty w swojej klasie, co głównie jest zasługą wysokiej wydajności silników firmy Pratt & Whitney oraz aerodynamicznego kształtu kadłuba. Mitsubishi otrzymał już ponad 230 zleceń na MRJ, w tym od amerykańskich przewoźników regionalnych SkyWest, Trans States Holdings i Eastern Air Lines. 

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony