Przejdź do treści
Mariusz Szpikowski, Prezes Zarządu Air Italy Polska
Źródło artykułu

Pytamy Prezesa Air Italy Polska o opinie na temat ograniczenia swobody lotów szkolnych

13 lutego 2009 roku Zarząd KTL AOPA Poland, w piśmie do Urzędu Lotnictwa Cywilnego, zwrócił się z pytaniem o ograniczenie swobody wykonywania lotów szkolnych w CTR Okęcie i TMA Warszawa. 26 marca Polska Agencji Żeglugi Powietrznej otrzymała od ULC pismo w przedmiotowej sprawie, w której Urząd zwrócił się z prośbą o usunięcie z AIP części EPWA AD 2.20.1.2 następującego sformułowania: "Loty szkolne IFR i VFR w CTR Warszawa/Okęcie oraz TMA Warszawa mogą być wykonane po uzyskaniu pisemnej zgody od Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej". Niestety, prośba nie została zrealizowana do dzisiaj. Prześledź korespondencje pomiędzy zainteresowanymi stronami aby zapoznać się z ogłoszonym w tej sprawie notamem.

Zapytaliśmy Prezesa firmy Air Italy Polska Mariusza Szpikowskiego, o opinie w tej sprawie.

dlapilota.pl: Czy uważa Pan, że wykonywane przez samoloty General Aviation zgodnie ze wszystkimi przepisami loty szkolne, w przestrzeni kontrolowanej CTR Okęcie i TMA Warszawa, mogą znaleźć negatywne odzwierciedlenie w wynikach finansowych przewoźnika lotniczego?

Mariusz Szpikowski: Air Italy Polska z tytułu wykonywania lotów szkolnych w przestrzeni kontrolowanej CTR Okęcie i TMA Warszawa nie odnotowała żadnych strat finansowych i nie przełożyło się to w żaden negatywny sposób na funkcjonowanie naszej linii. Tak długo jak nie powoduje to wpływu na regularność operowania naszych samolotów nie widzimy problemu w koegzystencji z General Aviation. Trudno się wypowiadać czy takie operacje będą miały negatywny lub jakikolwiek wpływ na Air Italy Polska w przyszłości.

dlapilota.pl: W jaki sposób, widziałby Pan możliwość wspólnego korzystania przez wszystkich użytkowników z polskiej przestrzeni powietrznej, tak aby nie powodować ujemnych skutków ekonomicznych dla żadnej ze stron.

Mariusz Szpikowski: To pytanie powinno być zaadresowane do PAŻP-u, który poprzez zarządzanie przestrzenią powietrzną powinien stworzyć takie możliwości. Zagadnienia te, leżą w ich gestii i kompetencjach. My jako przewoźnik lotniczy nie widzimy przeciwwskazań.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony