Uruchomienie terminala cargo przy Porcie Lotniczym Rzeszów coraz bliżej
Spółka Waimea Holding S.A., inwestor Waimea Cargo Terminal Rzeszów-Jasionka, podpisała list intencyjny z zarządem Portu Lotniczego „Rzeszów-Jasionka” Sp. z o.o. w sprawie obsługi handlingowej terminala cargo. Obiekt ma zostać oddany do użytku w pierwszym kwartale 2017 roku.
Zarządy obu spółek osiągnęły wstępne porozumienie, które jest kolejnym krokiem w procesie wyboru operatora terminala cargo na terenie inwestycji Waimea Cargo Terminal Rzeszów-Jasionka. Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka, realizując długoterminową strategię rozwoju usług w zakresie frachtu lotniczego, zamierza świadczyć kompleksową obsługę handlingową przesyłek towarowych w nowopowstałym obiekcie.
– Podpisany list intencyjny przybliża obie spółki do celu, jakim jest uruchomienie w bezpośrednim sąsiedztwie lotniska w Jasionce nowoczesnego, w pełni profesjonalnego terminala cargo – podkreśla Michał Tabisz, Prezes Zarządu Portu Lotniczego Rzeszów-Jasionka. – Ta inwestycja wychodzi naprzeciw oczekiwaniom przedsiębiorców i firm logistycznych działających na lokalnym rynku, jak również międzynarodowego biznesu, szukającego nowych rozwiązań w zakresie transportu lotniczego. Nasze atuty, takie jak lokalizacja, długość pasa startowego czy dostępność komunikacyjna zostaną uzupełnione o ultranowoczesny obiekt, zapewniający najwyższą jakość obsługi handlingowej – dodaje Michał Tabisz.
Waimea Cargo Terminal w budowie (fot. Waimea Holding)
Nowoczesny obiekt Waimea Cargo Terminal Rzeszów-Jasionka o łącznej powierzchni 6 800 mkw. powstaje na działce o powierzchni ok. 2ha położonej na terenie przylegającym do Międzynarodowego Portu Lotniczego Rzeszów-Jasionka. Ważnym atutem inwestycji jest położenie przy drodze wojewódzkiej nr 869, która po przebudowie umożliwi łatwą komunikację z autostradą A4 i drogą ekspresową S19. Generalnym wykonawcą Waimea Cargo Terminal Rzeszów-Jasionka jest firma Trasko–Inwest. Budowa realizowana jest zgodnie z założonym planem. Na placu budowy wykonywane są prace ziemne, zostały przygotowane fundamenty pod konstrukcję obiektu, na ukończeniu jest montaż konstrukcji stalowej. Otwarcie obiektu zaplanowano na I kwartał 2017 roku.
Waimea Cargo Terminal – wizualizacja (fot. Waimea Holding)
Nowoczesny terminal multimodalny Waimea Cargo Terminal Rzeszów-Jasionka będzie spełniał wszystkie wymagania niezbędne do organizacji przeładunku i zapewni kompleksową obsługę frachtu lotniczego w oparciu o najwyższe standardy. Już dziś Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka posiada pełną zdolność do obsługi wszelkich typów lotniczych transportów towarowych, zarówno samolotów cargo w technologii jednostek ładunkowych ULD jak i tradycyjnych. Zakres usług będzie obejmował pełną obsługę wszystkich rodzajów towarów, w tym przesyłek niebezpiecznych – DGR, przesyłek wartościowych – VAL, przesyłek łatwopsujących się – PER oraz przesyłek o nietypowych gabarytach. Magazyn cargo wyposażony w nowoczesny sprzęt, w tym urządzenie rentgenowskie do kontroli bezpieczeństwa przesyłek, zaoferuje wysokiej jakości obsługę frachtu lotniczego, w przyszłości także z przeładunkiem na transport kolejowy. Obiekt będzie posiadał także chłodnie i mroźnie, specjalne wyposażone magazyny przeznaczone do przechowywania produktów spożywczych. W budynku będą funkcjonowały wysokiej klasy klimatyzowane pomieszczenia biurowe dla potrzeb spedytorów i agencji celnych. Inwestor prowadzi rozmowy w zakresie wynajmu powierzchni biurowej w budynku Waimea Cargo Terminal Rzeszów-Jasionka. Finansowanie inwestycji zapewnione jest z kapitału Grupy Waimea, obligacji korporacyjnych oraz kredytów bankowych.
Waimea Cargo Terminal – wizualizacja (fot. Waimea Holding)
Port Lotniczy Rzeszów-Jasionka
W minionym roku podrzeszowskie lotnisko obsłużyło blisko 4500 ton ładunków cargo (wzrost o ponad 250 proc. r/r). Port lotniczy dysponuje pasem startowym o długości 3200 metrów, co pozwala na bezpieczne lądowanie dużych i bardzo ciężkich maszyn typu Boeing 747-400 czy An-124 Rusłan. W 2015 r. na lotnisku w Jasionce uruchomiono drugi w Polsce po Okęciu punkt odpraw fitosanitarnych. Jest to najdalej wysunięty na wschód punkt na terytorium Unii Europejskiej umożliwiający wwóz roślin i produktów oraz przedmiotów pochodzenia roślinnego. Aktualnie jedną z najważniejszych inwestycji operacyjnych jest realizowane wspólnie z Polską Agencją Żeglugi Powietrznej podniesienie kategorii systemu nawigacyjnego ILS z I do II.
Komentarze