Rynek lekkich samolotów w Polsce – statystyki za rok 2016

Samolot firmy TL

Samoloty ultralekkie cieszą się na świecie niesłabnącą popularnością, jednak w naszym kraju liczba zarejestrowanych nowych ultralekkich konstrukcji spada z roku na rok. Potwierdzają to statystyki, które w ostatnim czasie udostępnił Urząd Lotnictwa Cywilnego.

Wskazują one, iż w 2016 r. w stosunku do roku poprzedniego w Polsce zostało zarejestrowanych o 23% mniej nowych konstrukcji tego segmentu lotnictwa. Jest kolejny rok w którym odnotowany został niekorzystny trend.

W 2016 r. spadła również wartość zarejestrowanych statków powietrznych, która w stosunku do 2015 r. była mniejsza o 19% i wyniosła ogółem 6,5 mln złotych (rok wcześniej 8 mln zł.)  Najczęściej rejestrowanymi samolotami ultalekkimi w Polsce w ubiegłym roku były samoloty firm Ekolot, Pipistrel oraz Aeroprakt. Udział tych trzech producentów w całości rynku wyniósł 50%. Polscy piloci wybierali również samoloty firm JMB Aircraft, TL Ultralight, Aerospool, BRM, Kompol, Zenair czy Flight Design.

Co istotne, w 2016 r. 75% wszystkich zarejestrowanych konstrukcji ultralekkich było fabrycznie nowych (w 2015 r. było to 90%). Poniższe statystyki zostały opracowane przez Krzysztofa Będkowskiego z firmy Skydream na podstawie rejestru udostępnionego przez Urząd Lotnictwa Cywilnego.


 

Źródło: skydream.pl
comments powered by Disqus