Przejdź do treści
Katastrofa samolotu Piper pod Częstochową
Źródło artykułu

Informacja PKBWL dot. działań na miejscu katastrofy samolotu ze spadochroniarzami pod Częstochową

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych opublikowała komunikat dotyczący bieżących prac i ustaleń na temat wypadku Pipera PA-31 Navajo (znaki rejestracyjne N11WB), do którego doszło 5 lipca w miejscowości Topolów pod Częstochową. W wyniku tego zdarzenia zginęło 11 osób (jedna przeżyła), a należący do Szkoły Spadochronowej Omega samolot został całkowicie zniszczony.

Wypadek 981/14 z dnia 05.07.2014r.

Informacja dot. działań Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych na miejscu wypadku samolotu Piper PA-31 Navajo

W ramach prowadzonego badania wypadku lotniczego w miejscowości Topolów przedstawiciele Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych, wraz ze współpracującymi służbami, do godz. 20 w dniu 7 lipca br. przeprowadzili na miejscu wypadku następujące działania:

1. Wydobyto z wraku samolotu ciała wszystkich ofiar wypadku.

2. Wyznaczono obszar i po podzieleniu go na sektory przeszukano w celu odnalezienia ew. szczątków samolotu. Odnaleziono obydwa śmigła.

3. Oddzielono od skrzydeł obydwa silniki i po usunięciu zanieczyszczeń ziemią przygotowano do transportu na miejsce dalszych badań. Wraz z silnikami zabezpieczono wszystkie odnalezione agregaty.

4. W celu dostania się do kokpitu konieczne było odcięcie lewego skrzydła. Z kokpitu zostały wymontowane w celu przeprowadzenia dalszych badań wszystkie wskaźniki i urządzenia nawigacyjne.

5. Wymontowano ze sprzętu spadochronowego wszystkie elementy ocalałe po pożarze.

6. Na podstawie zeznań świadków, kierunku lotu i ułożenia wraku określono najbardziej prawdopodobną konfigurację samolotu podczas zderzenia.

7. Przeprowadzono pierwszą rozmowę z ocalałym uczestnikiem wypadku.

Na dzień dzisiejszy (8 lipca) zaplanowano przetransportowanie wraku samolotu na wyznaczone miejsce składowania oraz oczyszczenie i dekontaminację miejsca wypadku.

Ustalenia dotychczasowe:

1. Sposób zniszczenia śmigła lewego wskazuje, że podczas zderzenia z ziemią lewy silnik nie pracował.

2. Do zderzenia samolotu doszło przy pochyleniu pod kątem bliskim do 90° w lewym korkociągu z przechyleniem ok. 70°. Podwozie samolotu podczas zderzenia było w pozycji schowanej.

Pełna treść komunikatu PKBWL dostępna jest tutaj

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony