Przejdź do treści
Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych
Źródło artykułu

III październikowe posiedzenie PKBWL

Przedstawiamy raporty Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych z zakończonych badań poniższych zdarzeń:

• 1289/17 (I, 15.06.2017 r., EPWR). Dotyczy: Stwierdzenia, po uruchomieniu silników samolotu SAAB SF-340A, pozostawionych przez pracownika na górnej powierzchni jego lewego statecznika poziomego przy usterzeniu pionowym narzędzi i materiałów związanych z wykonywanymi poprzedniego dnia pracami obsługowymi na „dorsal fin”. Informacja o zdarzeniu 1289/17

• 1422/17 (W, 07.06.2017 r., Niedźwiedź k. Ostrzeszowa). Dotyczy: Zderzenia się z ziemią motolotni Jazz 2000. Raport wstępny 1422/17

• 2279/17 (W, 26.08.2017 r., EPGI). Dotyczy: Zetknięcia się końcówki prawego skrzydła szybowca SZD-51-1 Junior z ziemią w fazie rozbiegu. Błędu pilota polegającego na niewyczepieniu liny wyciągarkowej. Informacja o zdarzeniu 2279/17

• 2355/17 (I, 09.09.2017 r., EPGY). Dotyczy: Złamania amortyzatora przedniego podwozia po przyziemieniu podczas dobiegu samolotu TECNAM P2006T, a następnie odłamania fragmentu widelca z kołem. Informacja o zdarzeniu 2355/17

• 2565/17 (I, 18.09.2017 r., EPBC). Dotyczy: Stwierdzenia podczas przeglądu naruszenia struktury (nieregularna rysa) kompozytu otworu montażowego, elementu mocowania łopaty wirnika nośnego śmigłowca EC 135 P2+. Informacja o zdarzeniu 2565/17

• 2586/17 (I, 23.09.2017 r., EPNC). Dotyczy: Skręcenia taśm i linek nośnych podczas procesu otwarcia spadochronu Sensei 91. Informacja o zdarzeniu 2586/17

• 2615/17 (I, 25.09.2017 r., Andrzejówka). Dotyczy: Przekroczenia TRQ na obydwu silnikach śmigłowca EC 135 P2+ podczas lotu sprawdzającego OPC. Informacja o zdarzeniu 2615/17

• 2687/17 (W, 01.10.2017 r., EPKB). Dotyczy: Lądowania ze spadochronem Prime 260 na zwiększonej prędkości z rozstawionymi nogami. Informacja o zdarzeniu 2687/17

• 2702/17 (I, 02.10.2017 r., Szymanów). Dotyczy: Oblodzenia gaźnika przy pracy silnika na obrotach minimalnych podczas oczekiwania samolotu Cessna 150L przed pasem startowym. Informacja o zdarzeniu 2702/17

Publikowane materiały pochodzą ze strony Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa (link)

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony