Powstało stowarzyszenie dealerów samolotów PiperSport
Tom Ellery z San Diego Sport Flyers (ośrodek szkoleniowy z Południowej Kalifornii) poinformował, iż 13 stycznia odbyła się konferencja, na której 13 dealerów PiperSport z terenu USA podpisało porozumienie dotyczące utworzenia Amerykańskiego Stowarzyszenia Dealerów SportCruiser. Organizacja będzie wykorzystywała poprzednią nazwę samolotu, sprzed nawiązania współpracy firm Czech Sport Aircraft i Piper Aircraft w styczniu 2010 r.
Dzień wcześniej spółka Piper ogłosiła, iż kończy współpracę z czeskim producentem lekkich samolotów sportowych. Ellery stwierdził, iż wraz z i innymi dealerami przedstawi przesłanie nowego stowarzyszenia, (w tym kwestie świadczenia usług i prac gwarancyjnych), na Targach Lotnictwa Sportowego, które w dniach 20-23 stycznia odbędą się w Sebring, na Florydzie.
Obecnie dealerzy starają się dowiedzieć, dlaczego współpraca pomiędzy spółkami Piper i Czech Sport Aircraft, została tak szybko zakończona. "Nie chcielibyśmy, aby i nas to dotknęło", powiedział Ellery, który prowadzi szkołę lotniczą przy Lotnisku Gillespie, w El Cajon, w Kalifornii. Ellery jest dystrybutorem samolotów PiperSport na południowy-zachód stanu i jak twierdzi, w styczniu 2011 r. miał otrzymać demonstracyjną wersję PiperSport.
"Będziemy w dalszym ciągu świadczyć usługi i naprawy gwarancyjne. Jedyne, co tracimy to nazwa, ale zdecydowaliśmy się jako grupa, kontynuować import tego modelu. Dealerzy nie otrzymali żadnego ostrzeżenia o zerwaniu współpracy i byli w szoku. Musimy teraz to wszystko ogarnąć", dodał.
Częścią nowego planu stowarzyszenia jest utworzenie centrum części na Florydzie, a także funduszu gwarancyjnego. „Ten samolot jest najlepszy. Mam szkołę lotniczą i widziałem reakcje ludzi”, powiedział Ellery. "To Cadillac floty. Kochamy tę maszynę i zamierzamy nadal oferować ją naszym klientom", dodał.
Przez 10 miesięcy ubiegłego roku, do Stanów Zjednoczonych zostało dostarczone czterdzieści pięć SportCruiserów, w cenie 143000 dolarów za sztukę.
Komentarze