Przejdź do treści
Źródło artykułu

Wypadek De Havilland Canada Dash 8-400 na lotnisku w Halifax (film)

28 grudnia 2024 r., Dash 8-400 obsługiwany przez linie lotnicze PAL Airlines (znaki rejestracyjne C-GPNA) lądował awaryjnie na lotnisku Halifax Stanfield. Statek powietrzny wykonywał lot Air Canada 2259 z St. John's w Nowej Fundlandii, gdy podczas końcowego podejścia doszło do awarii podwozia, co wymusiło awaryjne lądowanie.

Na jego pokładzie znajdowało się 80 pasażerów i członków załogi. Po przyziemieniu lewe podwozie samolotu nie zablokowało się prawidłowo, co spowodowało, że lewe skrzydło zetknęło się z nawierzchnią pasa startowego i zapaliło. Władze lotniska natychmiast zamknęły pas startowy na którym doszło do incydentu, a samolot otoczyły służby ratunkowe. Szczęśliwie w zdarzeniu nikt nie ucierpiał. 

Transportation Safety Board of Canada (TSB) wszczęła dochodzenie w celu wyjaśnienia przyczyny wypadku. Śledczy zabezpieczyli też dane lotu i rejestratory rozmów w kokpicie, aby pomóc w ich szczegółowej analizie. 

PAL Airlines, które obsługiwały lot na podstawie umowy o codeshare z Air Canada, są drugą co do wielkości regionalną linią lotniczą we wschodniej Kanadzie. 

Wypadek De Havilland Canada Dash 8-400 na lotnisku w Halifax

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony