Problemy A350 linii Delta podczas lądowania w Los Angeles
10 marca 2024 r., A350 (znaki rejestracyjne N505DN) należący do linii Delta Air Lines, doznał problemów z utrzymaniem właściwego toru lotu podczas rejsu z Atlanty do Los Angeles. Chociaż samolot wylądował bezpiecznie, Federalna Administracja Lotnicza USA (FAA) ma zbadać incydent i wskazuje, że charakter problemu był na tyle poważny, że działanie to uzasadnia takie posunięcie.
Samolot leciał z lotniska Atlanta-Hartsfield (ATL), skąd wystartował o 21.19 czasu lokalnego (z prawie 5h opóźnieniem), na lotnisko w Los Angeles (LAX). Gdy zbliżał się do obszarów Los Angeles, załoga przygotowała się do standardowego lądowania na pasie 25L. Jednakże, gdy statek powietrzny znajdował się na końcowym podejściu, załoga zgłosiła problem ze sterowaniem i poprosiła kontrolerów ruchu lotniczego o podanie wektorów w celu wejścia w krótki holding. W międzyczasie piloci sprawdzali check listy i próbowali rozwiązać zaistniały problem.
Kontroler z wieży w Los Angeles anulował zgodę na lądowanie i przekazał wektory, po zastosowaniu się do których załoga ponownie wykonała podejście do 25L, gdzie ostatecznie bezpiecznie wylądowała o godzinie 22:53 czasu lokalnego.
Po tym incydencie FAA wydała oświadczenie, w którym stwierdziła, że przeprowadzi dochodzenie mające wyjaśnić jego przyczyny. „10 marca 2024 r. lot 301 linii Delta Air Lines wylądował bezpiecznie na międzynarodowym lotnisku w Los Angeles około 22:30. czasu lokalnego po zgłoszeniu przez załogę problemu z kontrolowaniem toru lotu".
Chociaż dochodzenie FAA prawdopodobnie zajmie tygodnie, jeśli nie miesiące, wszyscy operatorzy A350 będą chcieli dowiedzieć się więcej na temat dokładnego charakteru problemu, który dotknął DL301 oraz tego czy istnieją szersze konsekwencje dla wszystkich operatorów tego typu statków powietrznych. Według ch-aviation samolot biorący udział w incydencie ma ponad sześć lat i został dostarczony do Delta w grudniu 2017 r.
Więcej informacji na temat tego zdarzenia dostępnych jest tutaj (LINK)
Komentarze