Przejdź do treści
Źródło artykułu

Potrzebne są zmiany w leczeniu zdrowia psychicznego pilotów

Zdaniem neurologa specjalizującego się w leczeniu zdrowia psychicznego i zachowaniach pilotów, czas zmienić podejście do tego tematu. William Hoffman, adiunkt lotnictwa na Uniwersytecie Północnej Dakoty im. Johna D. Odegarda w Szkole Nauk Aerokosmicznych, stwierdził, że obecny reżim zachęca pilotów do unikania szukania pomocy. Powiedział również, że należy położyć nacisk na pomaganie pilotom w radzeniu sobie z przejściowymi epizodami ze "stresorami życiowymi", a nie odsiewać ich od latania.

„W podejściu opartym na osiągach cele narzędzia mierzące dane biometryczne, takie jak wzorce snu lub testy poznawcze mierzące pamięć roboczą, mają pomóc pilotowi w przeprowadzeniu oceny stanu zdrowia przed lotem” – pisze Hoffman. „Sposób wdrożenia takiego podejścia pozostaje otwartym pytaniem badawczym, któremu przywódcy powinni nadać priorytet”.

Dodał, że należy skupić się na tym, czy piloci mogą bezpiecznie wykonywać swoją pracę pomimo problemów psychicznych. Stwierdził, że w perspektywie krótkoterminowej należy zaradzić ogromnym nierównościom w zakresie pomocy dostępnej pilotom z problemami tego typu. Chociaż duże linie lotnicze oferują kompleksowe programy zdrowia psychicznego objęte zakładowym ubezpieczeniem zdrowotnym, niektórzy mniejsi przewoźnicy oferują pilotom ograniczoną pomoc w zakresie zdrowia psychicznego lub nie mają jej wcale.

Tymczasem federalna chirurg lotnicza FAA, dr Susan Northrup, opublikowała aktualny film wideo przedstawiający wysiłki agencji na rzecz poprawy zdrowia psychicznego pilotów. W filmie podkreślono, że problemy ze zdrowiem psychicznym, jeśli zostaną odpowiednio zdiagnozowane i leczone, prawie nigdy nie skutkują utratą certyfikatu. Northrup stwierdziła, że agencja usprawnia procesy rozpatrywania przypadków dotyczących zdrowia psychicznego i zatrudniła więcej pracowników, aby szybciej je oceniać.

Hoffman napisał ten artykuł po dwóch głośnych wydarzeniach mających miejsce w powietrzu, w których zdrowie psychiczne mogło odegrać rolę. Dwa tygodnie temu pilot Alaska Airlines, który leciał na jumpseat do San Francisco samolotem Horizon Airlines, próbował wyłączyć silniki podczas lotu. Tydzień później zatwierdzono akt oskarżenia przeciwko pilotowi Delta Air Lines, który rzekomo groził, że zastrzeli swojego kapitana w związku z próbą przekierowania lotu z powodu przypadku medycznego na pokładzie.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony