Port lotniczy Pekin-Daxing wyposażony w najnowocześniejsze rozwiązania zarządzania ruchem lotniczym
Międzynarodowe lotnisko Pekin-Daxing oficjalnie działa od 25 września. To wielkie lotnisko opiera się na rozwiązaniach firmy Thales i BEST - Beijing EasySky Technology Ltd., będącego wspólnym przedsięwzięciem firm Thales i Civil Avaition Technology Traffic Control Technology & Equipment Development Co. Ltd.. Innowacyjne rozwiązania pomagają w zrządzaniu i zwiększaniu wydajności operacyjnej lotniska. Ponadto wpływa na wzrost bezpieczeństwa ruchu lotniczego i pasażerów.
W ostatniej dekadzie liczba pasażerów lotów komercyjnych w Chinach wzrosła niemalże trzykrotnie. Dla Pekinu, stolicy oraz centrum politycznego, gospodarczego i kulturalnego kraju, wzrost ten stał się jeszcze większym wyzwaniem. Międzynarodowy Port Lotniczy Pekin-Stolica przekroczył swoją przepustowość w 2018 r. Położone 46 km na południe od centrum miasta lotnisko Pekin-Daxing stało się drugim międzynarodowym portem lotniczym stolicy Chin mającym za zadanie odciążenie istniejącego lotniska. Jest to również największe lotnisko na świecie z jednym terminalem o powierzchni 700 000 m². Docelowo ma się tam znaleźć siedem pasów startowych, które obsłużą ponad 100 milionów pasażerów rocznie.
W 2016 r. północno-chińskie biuro ATMB (Air Traffic Managerment Bureau) wybrało Thales i BEST do zmodernizowania centrum kontroli strefy manewrowania (TMA) w Pekinie. Konsorcjum dostarczyło zautomatyzowany system ATC, który będzie odgrywał kluczową rolę w zarządzaniu ruchem lotniczym w regionie. Cały projekt synchronizuje Centrum Kontroli TMA w Pekinie, Centrum Kontroli Obszarowej (ACC), Wieże Kontroli Międzynarodowych Portów Lotniczych w Pekin-Stolica, Pekin-Daxing i Tianjin Binhai. Chiński system ATC (Air Traffic Control) stał się największym na świecie: to łącznie 290 jednostek kontrolujących przestrzeń lotniczą w północnych Chinach.
Thales i BEST dostarczyły TopSky-ATC, najbardziej zaawansowane na świecie rozwiązanie służące do zarządzania ruchem lotniczym. Centrum sterowania TMA w Pekinie jest pierwszym w Chinach, które jednocześnie wdraża technologie MAESTRO AMAN i DMAN dostarczone przez firmę Thales. To w pełni zintegrowane rozwiązanie do zarządzania ruchem lotniczym zmniejsza ryzyko wystąpienia opóźnień oraz zwiększa przepustowość portu.
Ponadto Thales dostarczył rozwiązania nawigacyjne i radary ATM gwarantujące bezpieczne starty i lądowania na lotnisku międzynarodowym Pekin-Daxing. Thales zainstalował 43 radary, 20 automatycznych systemów ATC (w tym 12 dostarczonych przez BEST), 677 systemów nawigacyjnych, a także urządzenie ADS-B (Automatic Dependent Surveillance-Broadcast) oraz dwa systemy multilateracji.
Komentarze