Przejdź do treści
Źródło artykułu

Po dwóch przekierowaniach A320 VivaColombia wylądował z pozostałością 210 kg paliwa w zbiornikach

17 października 2022 r., A320 należący do linii VivaColombia (znaki rejestracyjne HK-5378) wykonywał lot z Cali do Riohacha (Kolumbia). Samolot podchodził do lądowania w Riohacha, gdy ze względu na burzę nad lotniskiem załoga przerwała podejście na około FL180 i rozpoczęła 30 min holding. Następnie wzniosła się na FL370 i kierowała się do Medellin, gdzie będąc na FL150 ze względu na kolejną burzę ponownie musiała przerwać podejście.

Następnie samolot wzniósł się na FL210, a piloci zgłosili emergency i skierowali się do Monteira (Kolumbia), gdzie samolot ostatecznie wylądował na pasie 32 około 2h15min po przerwaniu podejścia do Riohacha i około 3h20min po wylocie z Cali.

Po lądowaniu, w lewym zbiorniku A320 pozostało ok 100 kg paliwa, a w prawym ok 110 kg. Linia lotnicza poinformowała, że samolot musiał przerwać podejście do Riohacha z powodu złej pogody i skierował się do Medellin (Rio Negro). Gdy statek powietrzny zbliżał się do Medellin, warunki meteorologiczne również uniemożliwiły lądowanie. Ostatecznie lot został przekierowany do Monteiry, gdzie bezpiecznie wylądował.

Przed startem w zbiornikach znajdowało się paliwo na 180 minut lotu przy 80 min długości odcinka, który załoga miała wykonać tego dnia.

Wyświetlacz komputera pokładowego A320 VivaColombia, fot. avherald

Metar Riohacha:

SKRH 172000Z 04006KT 9999 FEW015 SCT200 30/25 Q1007 RMK A2975=
SKRH 171900Z 06006KT 9999 FEW015CB SCT080 27/25 Q1007 REDZ RMK CB/NE A2975=
SKRH 171800Z 09012KT 3000 TSRA SCT012CB OVC020 24/24 Q1009 RMK CB/E A2981=
SKRH 171700Z 11010KT 1000 TSRA BKN012CB 27/25 Q1009 RMK A2982=

SKRH 171600Z 03008KT 320V050 9999 SCT015TCU 30/25 Q1010 RMK VCSH/N A2983=
SKRH 171500Z 11006KT 9999 BKN015 30/25 Q1011 RMK A2986=
SKRH 171400Z 12008KT 9999 BKN015 30/25 Q1011 RMK A2986=

Metar Medellin:

SKRG 172000Z 34005KT 9999 VCSH FEW010 SCT017CB BKN090 15/14 Q1022 RETSRA TEMPO FM2030 DZ SCT015CB RMK CB/SE/SW VCSH/SE A3020=
SKRG 171900Z 32010KT 4000 -TSRA BKN015CB BKN070 13/12 Q1023 RETSRAGS BECMG FM1915 DZ 9999 NSW SCT015CB RMK A3021=
SKRG 171836Z 22012G24KT 190V260 2000 +TSRAGS BKN012CB BKN070 13/12 Q1023 BECMG FM1900 5000 RA SCT015CB=
SKRG 171830Z 22012G24KT 190V260 2000 +TSGSRA BKN012CB BKN070 13/12 Q1023 BECMG FM1900 5000 RA SCT015CB=
SKRG 171814Z 23011G22KT 200V270 9999 3000S -TSRA SCT015CB BKN080 17/15 Q1023 BECMG FM1900 DZ SCT015CB RMK CB/S/W A3021=
SKRG 171800Z 36006KT 9999 VCSH SCT017TCU SCT023 20/13 Q1023 NOSIG RMK TCU/S/N VCSH/S A3022=

SKRG 171700Z 16010KT 9999 VCSH SCT018TCU SCT090 21/12 Q1024 TEMPO FM1830 DZ SCT015CB RMK TCU VCSH/SE/NW A3025=
SKRG 171600Z 07007KT 9999 SCT020TCU SCT100 21/10 Q1025 NOSIG RMK TCU/NE/SW A3028=
SKRG 171500Z VRB05KT 9999 FEW020 SCT200 21/10 Q1026 NOSIG RMK A3031=
SKRG 171420Z 22003KT 9999 FEW015 SCT200 20/12 Q1026 NOSIG RMK A3031=
SKRG 171400Z 18005KT 9999 FEW015 SCT200 18/12 Q1026 NOSIG RMK A3031=

Metar Monteria:

SKMR 172000Z 31010KT 9999 FEW022 BKN120 29/24 Q1007 RMK A2975=
SKMR 171900Z 30007KT 9999 SCT022 BKN120 31/25 Q1007 RMK A2976=
SKMR 171800Z 23004KT 190V260 9999 BKN022 31/24 Q1009 RMK A2980=
SKMR 171700Z 25003KT 190V300 9999 BKN020 31/24 Q1010 RMK A2983=
SKMR 171600Z VRB03KT 9999 SCT018 SCT200 32/24 Q1010 RMK A2985=
SKMR 171500Z 22005KT 180V260 9999 FEW015 BKN200 31/24 Q1011 RMK A2987=
SKMR 171400Z 22003KT 160V270 9999 FEW012 BKN200 29/25 Q1011 RMK A2988=

Więcej informacji na temat tego zdarzenia dostępnych jest na stronie www.avherald.com

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony