Przejdź do treści
Źródło artykułu

Mercedes AMG-Petronas F1 zainwestuje w lotnicze ekopaliwo (SAF)

Zespół Formuły 1, Mercedes AMG-Petronas, ogłosił plany wielomilionowej inwestycji w zrównoważone paliwo lotnicze (SAF). Krok podjęty przez zwycięzcę klasyfikacji konstruktorów w zeszłym sezonie jest działaniem mającym na celu to, aby królowa sportów motorowych osiągnęła neutralność emisyjną netto do 2030 roku. Zespół F1 ma nadzieję wykorzystać SAF podczas odbywania setek rocznych lotów, gdyż wyścigi Grand Prix zlokalizowane są na całym świecie.

Zrównoważone paliwo lotnicze (SAF) jest obecnie popularnym tematem, a linie lotnicze na całym świecie chcą zaopatrzyć się w dostawy i zmniejszyć emisje produkowanego przez siebie dwutlenku węgla. Jednak po raz pierwszy w historii sportowa drużyna zdecydowała się zainwestować w SAF. Jest to odnawialne lub pochodzące z odpadów paliwo lotnicze, nowa technologia uznana przez Organizację Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego za odgrywającą ważną rolę w ograniczaniu przyszłych emisji pochodzących z lotnictwa międzynarodowego. Ponieważ lotnictwo stanowi ponad jedną czwartą naszego całego przewidywanego śladu węglowego, wielomilionowa inwestycja w SAF ma poprawić ogólny wpływ na środowisko.

Nie jest zaskoczeniem, że zespoły F1 przyglądają się redukcji emisji dwutlenku węgla. Mercedes przewiduje, że ponad 25 proc. jego śladu węglowego pochodzi z podróży lotniczych, co według zarządzających zespołem musi się zmienić, aby F1 osiągnęła swój cel, jakim jest 50-proc. redukcja emisji pośrednich do 2026 roku. Cztery lata później, czyli w 2030 roku, zespoły mają osiągnąć zerową emisję niezdrowych dla środowiska gazów. Żeby tego dokonać, zespół zaplanował wielomilionowe inwestycje, aby w przyszłości zaopatrywać swoją działalność w SAF.

Zrównoważone paliwo lotnicze ma potencjał, aby zmienić sposób, w jaki podróżujemy i wpływ, jaki mamy na środowisko. Jest to temat, o którym dużo myślę osobiście i zawodowo. Dużo latam, zespół dużo lata. Jeśli musimy latać, musimy znaleźć lepszy sposób, aby to zrobić, a SAF jest obecnie najlepszym rozwiązaniem dostępnym dla branży lotniczej. Chcemy być w czołówce zmian, wykorzystując naszą globalną platformę sportów motorowych jako wzór dla bardziej zrównoważonej i zróżnicowanej przyszłości – podkreślił w komunikacie Toto Wolff, szef zespołu i dyrektor generalny Mercedes F1.

Cały artykuł czytaj na stronie www.rynek-lotniczy.pl

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony