Przejdź do treści
Źródło artykułu

Koncepcja samolotu holowniczego przetestowana dla samolotów elektrycznych

Kalifornijski startup Magpie Aviation planuje wprowadzić system holowania podczas lotu, co w zamierzeniach konstruktorów ma zwiększyć zasięg elektrycznie napędzanych konstrukcji. Dopóki technologia magazynowania energii elektrycznej nie poczyni znacznych postępów, użyteczna ładowność elektrycznych konstrukcji jest ograniczona przez konieczność pojemność ogniw akumulatorów.

Firma Magpie testuje system, który pozwoli samolotowi mającemu na pokładzie same akumulatory holować drugi pełen pasażerów lub ładunku, zwiększając w ten sposób jego zasięg.

Samolot pasażerski miałby wystarczającą moc baterii do startu, spotkania z samolotem holowniczym, ale potem podczas części przelotowej w rzeczywistości byłby holowanym szybowcem. Samolot pasażerski mógłby nawet zostać potem przekazany drugiemu samolotowi holowniczemu, aby umożliwić jeszcze dłuższy lot. Kluczem do systemu jest system przechwytywania liny holowniczej, który firma zademonstrowała w marcu.

Dyrektor generalny Magpie, Damon Vander Lind, powiedział, że wykorzystanie specjalnie skonstruowanego systemu samolotu holowniczego może współgrać z istniejącymi programami rozwoju samolotów elektrycznych.

„Brzmi to trochę szalenie, ale ciągle do tego wracaliśmy, ponieważ nie mogliśmy znaleźć żadnego powodu, dla którego nie moglibyśmy tego zrobić” – powiedział Vander Lind. „Chociaż nasze modelowanie pokazuje, że wykonanie takiego niestandardowego samolotu holowniczego ma zalety, uzyskujemy dużą przewagę, ponieważ droższy i krytyczny „główny samolot” przewożący pasażerów i ładunki ma podobne wymagania do dzisiejszych samolotów, a więc dobrze się przystosowuje do istniejących działających i już rozwijanych platform”.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony