Przejdź do treści
Źródło artykułu

Jekta i Seaplane Asia podpisały umowę na 14 samolotów-amfibii PHA-ZE 100

Projektant samolotów-amfibii, firma Jekta, podpisała kolejną ważną umowę na targach Farnborough International Airshow 2024. Jest to pracowity tydzień dla jej dyrektora generalnego, George'a Alafinowa.

24 lipca 2024 r. Jekta ogłosiła, że ​​podpisała umowę z operatorem Seaplane Asia z Azji Południowo-Wschodniej na zakup 14 amfibii PHA-ZE 100 z napędem elektrycznym i wodorowym.

Firma Seaplane Asia będzie chciała wykorzystać ten samolot do lotów na krótkich dystansach, wycieczek po wyspach, transportu lokalnego oraz lotów widokowych.

Jekta twierdzi, że jej samolot umożliwi operatorom obniżenie kosztów, udostępnienie nowych źródeł przychodów, a pasażerom umożliwi dostęp do podróży po przystępnej cenie.

Seaplane Asia rozważa wykorzystanie PHA-ZE 100 na trasach pomiędzy Phuket a okolicznymi wyspami w Tajlandii, Sihanoukville i wyspami Kambodży oraz w sieciach łączących miejsca docelowe we wschodniej Indonezji.

„Uważnie śledzimy wczesne etapy rozwoju kilku nowych platform i samolotów i jesteśmy pewni, że PHA-ZE 100 to jeden z bardziej obiecujących płatowców, który może zaspokoić nasze różnorodne potrzeby, jednocześnie dbając o zrównoważony rozwój dzięki opcjom elektrycznym i wodorowym. Jego zdolność do operowania na większych falach, zmniejszone koszty operacyjne, zasięg i prędkości przelotowe oraz obszerna, nowoczesna konstrukcja kabiny – wszystko to wpłynęło na naszą decyzję o podpisaniu umowy z JEKTA” – powiedział Dennis Keller, dyrektor generalny Seaplane Asia.

Keller dodał, że samolot Jekty pomoże Seaplane Asia w realizacji „misji zapewniania najwyższej jakości, przyjaznych dla środowiska rozwiązań w zakresie lotnictwa, łączności i stylu życia”.

PHA-ZE 10 będzie napędzany 10 silnikami elektrycznymi zasilanymi energią z akumulatorów lub wodorowych ogniw paliwowych, dzięki którym czas lotu wyniesie do 1 godziny i 30 minut rezerwy. Samolot może operować z wód przybrzeżnych na falach o wysokości do 1,2 m, z jezior i dróg wodnych, a także z pasów startowych.

„Jesteśmy zachwyceni współpracą z Seaplane Asia w zakresie przewodzenia zrównoważonemu lotnictwu amfibii w regionie, który naszym zdaniem ma niesamowity potencjał dla naszego rodzaju oferty. Atrybuty PHA-ZE 100, w tym niskie koszty obsługi technicznej, zminimalizowana emisja hałasu, brak wpływu na zanieczyszczenia i ograniczone wymagania infrastrukturalne, składają się na to, że jest to optymalna platforma dla Seaplane Asia” – powiedział George Alafinov.

Dodał: „Wiemy, że zwiększy to wartość ich działalności i że ich klienci pokochają latanie”.

Oczekuje się, że pierwszy samolot zostanie dostarczony w 2030 r. i d tego czasu będzie on certyfikowany przez Europejską Agencję Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) i Federalną Administrację Lotnictwa USA (FAA).

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony