Incydent B737 MAX 8 American Airlines podczas startu w Denver
26 lipca 2025 r., B737 MAX 8 linii American Airlines (znaki rejestracyjne N306SW), wykonywał lot AA-3023 z Denver do Miami ze 173 pasażerami i 6 członkami załogi na pokładzie. Samolot wkołował na pas startowy 08 w Denver, ale w międzyczasie ze względu na wiatr piloci poprosili o pas 17L, a następnie 35R skąd rozpoczęli rozbieg o 20:15 UTC, około 35 minut po rozpoczęciu kołowania.
Podczas startu, przy prędkości około 125 węzłów lewa goleń podwozia głównego uległa złożeniu, co spowodowało, że samolot wpadł w poślizg i zatrzymał się na pasie startowym opierając się na lewej gondoli silnika. W wyniku tarcia spod silnika zaczęły buchać płomienie.
Wieża natychmiast poinformowała załogę, że doszło do pożaru. Rozpoczęto ewakuację pasażerów za pomocą trapów ratunkowych, co spowodowało lekkie obrażenia u siedmiu osób, a jedną przewieziono do lokalnego szpitala.
Federalna Administracja Lotnictwa USA (FAA) poinformowała: „26 lipca 2025 r., ok godz. 14.45 czasu lokalnego podczas startu lotu 3023 z lotniska w Denver linii American Airlines miał miejsce incydent z podwoziem. Pasażerowie zostali ewakuowani na pas startowy i potem zostali przewiezieni autobusem do terminala. Boeing 737 MAX 8 miał wykonać lot na międzynarodowe lotnisko w Miami. FAA przeprowadzi dochodzenie mające wyjaśnić przyczyny zdarzenia”.
Metary:
KDEN 262253Z 01013KT 10SM SCT120 BKN160 BKN200 32/01 A3002 RMK AO2 SLP075 VIRGA T03220011 $=
KDEN 262153Z 36012G24KT 10SM SCT120 BKN160 BKN220 33/00 A3001 RMK AO2 PK WND 33032/2056 SLP072 VIRGA T03330000 $=
KDEN 262133Z 35015G23KT 10SM SCT120 BKN160 BKN220 35/01 A3001 RMK AO2 PK WND 33032/2056 VIRGA T03500011 $=
KDEN 262053Z 32019G32KT 10SM SCT120 BKN170 BKN220 34/01 A3003 RMK AO2 PK WND 29035/2032 WSHFT 2030 SLP075 VIRGA NW T03390011 56005 $=
KDEN 262050Z 32019G32KT 10SM SCT120 BKN170 BKN220 33/01 A3003 RMK AO2 PK WND 29035/2032 WSHFT 2030 VIRGA NW $=
KDEN 262033Z 29024G35KT 10SM SCT120 BKN170 BKN220 34/00 A3004 RMK AO2 PK WND 29035/2032 VIRGA W-NW T03440000 $=
KDEN 261953Z 31006KT 10SM SCT120 SCT180 BKN220 35/M02 A3003 RMK AO2 SLP072 T03501017 $=
KDEN 261946Z 30008KT 10SM SCT120 SCT180 BKN220 35/M02 A3004 RMK AO2 T03501017 $=
KDEN 261853Z 17011G17KT 10SM SCT120 SCT180 SCT220 34/M02 A3005 RMK AO2 SLP078 T03441017 $=
KDEN 261753Z VRB06KT 10SM FEW120 FEW180 33/M01 A3007 RMK AO2 SLP085 T03331011 10333 20156 58004 $=
KDEN 261653Z 25004KT 10SM FEW090 FEW130 FEW180 31/02 A3008 RMK AO2 SLP093 T03110017 $=
Więcej informacji dostępnych jest na stronie www.avherald.com



Komentarze