Przejdź do treści
Źródło artykułu

Grupa Lufthansa zamawia dodatkowych 40 samolotów A220

Rada Nadzorcza Grupy Lufthansa podjęła decyzję o złożeniu wiążącego zamówienia na dodatkowe 40 samolotów A220-300 dla floty obsługującej połączenia na krótkich i średnich dystansach. A220 służy Grupie od 2016 roku, gdy linie SWISS wprowadziły pierwszy tego typu samolot do regularnej eksploatacji.

„Dzięki obecnemu zamówieniu na 40 kolejnych samolotów A220 kontynuujemy wyjątkową współpracę z Airbusem”, powiedział Carsten Spohr, prezes zarządu i dyrektor generalny Deutsche Lufthansa AG. „Zaledwie kilka miesięcy temu, jako największy klient będący linią lotniczą, otrzymaliśmy od Airbusa nasz 600 samolot i nie możemy się doczekać dostawy numeru 700. Nasi pasażerowie chcą latać kolejnymi nowoczesnymi, ekonomicznymi i oszczędnymi maszynami”.

„Grupa Lufthansa była jednym z pierwszych nabywców A220 i od tego czasu z powodzeniem eksploatuje ten samolot w barwach SWISS. Cieszymy się z zaufania ze strony naszego wieloletniego partnera i klienta”, powiedział Christian Scherer, dyrektor handlowy i dyrektor Airbus International. „Jako jedyny samolot zaprojektowany od postaw specjalnie dla przewoźników szukających maszyn do przewozu 100–150 podróżnych, A220 stanowi najrentowniejszy produkt w swojej kategorii i wesprze Lufthansa Group w osiąganiu celów zrównoważonego rozwoju”.

Złożonym właśnie zamówieniem Lufthansa wzmacnia długoterminową współpracę z Airbusem. Zaczęła ją w latach 1970, gdy zamówiła odrzutowce A300. Dziś Lufthansa Group eksploatuje samoloty z wszystkich rodzin Airbusa, począwszy od A220, A320, A330/A340, przez A350, po A380.

Samolot A220-300 to większy przedstawiciel odnoszącej sukcesy rynkowe rodziny A220, przewożący od 120 do 150 pasażerów na trasach do 6300 km. Zapewnia o 25% niższe zużycie paliwa i emisję CO2 w przeliczeniu na jedno miejsce pasażerskie w porównaniu do samolotów poprzedniej generacji. Posiada również największe w swojej klasie kabinę, siedzenia i okna, co zapewnia najwyższy komfort podróży.

Podobnie jak wszystkie samoloty Airbusa, A220 może już latać zasilany mieszanką zawierająca do 50% paliwa lotniczego zgodnego z zasadami zrównoważonego rozwoju (SAF). Do roku 2030 wszystkie komercyjne, wojskowe statki powietrzne i śmigłowce Airbusa będą mogły być latać na 100% SAF.

Do końca listopada Airbus uzyskał od 31 klientów zamówienia na 849 A220, z których dostarczył już 303. A220 służy już w 18 liniach na całym świecie i obsługuje ponad 1350 tras.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony