Przejdź do treści
Źródło artykułu

Embraer zakończył lot certyfikacyjny C-390 w wersji przeciwpożarowej

Samolot transportowy Embraer C-390 Millennium pomyślnie przeszedł testy do misji przeciwpożarowych.

Loty zostały przeprowadzone przy wsparciu brazylijskich sił powietrznych i brazylijskiego Industrial Fostering and Coordination Institute (IFI), organu regulacyjnego odpowiedzialnego za certyfikację krajowych produktów lotniczych dla wojska. Odbyły się one na lotnisku Embraer Unidade Gavião Peixoto niedaleko Sao Paulo w Brazylii.

"Zakończenie tych testów, które obejmowały kilka zrzutów w locie, oprócz udowodnienia zdolności systemu do integracji z samolotem, pokazuje również doskonałe aspekty jakości samolotu i jego zwrotności, które są niezwykle potrzebne do tego typu operacji przy niskich prędkościach.", poinformował Embraer w oświadczeniu.

C-390 Millennium to taktyczny samolot transportowy, który może również pełnić funkcję tankowca powietrznego. Napędzany dwoma specjalnie zaprojektowanymi silnikami Pratt i Whitney V2500-E5, może przewozić 26 ton ładunku. Jest to największy samolot produkowany w Ameryce Łacińskiej.

Konstrukcja została wyposażona w Modular Airborne Firefighting System (MAFFS II), zestaw do konwersji typu plug-and-play, który umożliwia zrzucenie do 11 300 litrów wody lub środka ognioodpornego.

"Zaprojektowany do współpracy z Cargo Handling System (CHS), MAFFS II można szybko zainstalować lub usunąć z ładowni samolotu" – wyjaśniła firma Embraer. "System przeciwpożarowy do działania wymaga tylko energii elektrycznej z samolotu".

MAFFS II został początkowo opracowany dla samolotów transportowych C-130 Hercules, eksploatowanych przez US Forest Service.

W sierpniu 2019 r. dwa samoloty C-130 eksploatowane przez brazylijskie siły powietrzne zostały przekształcone w wersje przeciwpożarowe przy użyciu tego samego zestawu, co miało pomóc Wojskowemu Korpusowi Strażaków (Corpo de Bombeiros Militar) w walce z pożarami pustoszącymi las deszczowy Amazonii.

Podobny zestaw do konwersji dla A400M został w lipcu 2022 r. zaprezentowany przez Airbusa. Airlifter zademonstrował swoją zdolność do zrzutu 20 ton wody w mniej niż 10 sekund.

FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony