Przejdź do treści
KONTAKTY
Źródło artykułu

XIII Mikrolotowe Mistrzostwa Podlaskiego KONTAKTY 2012

XIII Mikrolotowe Mistrzostwa Podlaskiego KONTAKTY 2012 odbędą się 12 -14 października na lądowisku miejskim w Łomży (współrzędne: N: 53°11'37,96”, E: 22°02'48,98”) o trawiastym pasie długości 1 600 metrów i szerokości 50 metrów, wpisanym do rejestru ULC jako inne pole wzlotów. Pole startów i wzlotów długości ok. 400 m i szerokości 50 m oznaczone będzie białymi płótnami i litrą T. Aktualny kierunek wiatru na lądowisku wskazywał będzie rękaw. Nasłuch radiowy prowadzony będzie na kanale 123,45.

Zlot mikrolotów w piątek, 12 października, do godziny 17.00! Ze względów bezpieczeństwa, lądowanie po godz. 17.00 będzie niemożliwe! Zawody rozegrane zostaną w sobotę i niedzielę. Biuro Mistrzostw będzie czynne w piątek od godziny 15.00 w Hotelu Gromada (ul. Rządowa 1) oraz na lądowisku.

Prosimy o zapoznanie się z Regulaminem XIII Mikrolotowych Mistrzostw Podlaskiego KONTAKTY 2012, gdyż dotyczy on wszystkich uczestników.

Za wpisowe 200 zł (w tym VAT) od osoby zapewniamy:
1. Dwa noclegi, dwa śniadania, dwie kolacje i dwa obiady.
2. Paliwo startującym w Mistrzostwach (dotyczy motolotni i samolotów
ultralekkich) w ilości niezbędnej do rozegrania konkurencji oraz 30 litrów
odbywającym loty widokowe ze wskazanymi przez Organizatora kandydatami
na pilotów (motolotnie i samoloty ultralekkie).
3. Medale i puchary (1 – 3 miejsce w odrębnych klasyfikacjach: motolotnie, ulm,
PPG) oraz upominki okolicznościowe dla wszystkich.
4. Fantastyczną zabawę i niezapomnianą atmosferę.

Piloci muszą posiadać:

  • aktualne ubezpieczenie (zgodnie z aktualnymi przepisami),

  • świadectwa kwalifikacji,

  • aktualny przegląd sprzętu (dotyczy motolotni i ulm).


Bez wymienionych dokumentów, ze względów bezpieczeństwa, nikt nie zostanie dopuszczony do startu w Mistrzostwach.

W razie pytań, prosimy kontaktować się z Dyrektorem Biura Zawodów:
Dominika Tocka, mail biuro_zawodow@onet.eu.

 


REGULAMIN
XIII MIKROLOTOWYCH MISTRZOSTW
PODLASKIEGO KONTAKTY 2012
ŁOMŻA

1. Organizatorem XIII Mikrolotowych Mistrzostw Podlaskiego KONTAKTY 2012 (MMP KONTAKTY 2012) w Łomży jest Tygodnik KONTAKTY z siedzibą w Łomży (18-400), al. Legionów 7; współorganizatorem jest Prezydent Łomży – Mieczysław Czerniawski.

1.2. MMP KONTAKTY 2012 odbędą się 12– 14 października 2012 roku na miejskim lądowisku w Łomży (inne pole wzlotów i lądowań): N: 53°11'37,96”, E: 22°02'48,98” w klasie PPG/PPGG oraz motolotnie/ulm.

1.3. Kierownictwo i kontrola sportowa Mistrzostw.
Organizator Mistrzostw wyznacza Kierowników Sportowych Mistrzostw dla poszczególnych klas: Adama Paskę, który jest odpowiedzialny za przebieg konkurencji PPG i PPGG oraz Zbigniewa Kędziorę, który jest odpowiedzialny za przebieg konkurencji motolotniowych i ulm. Kontrolę i nadzór nad stroną sportową prowadzi Komisja Sportowa Mistrzostw w składzie: Kierownik Sportowy i Komisja Sędziowska. Komisję Sędziowską powołuje Kierownik Sportowy Mistrzostw.
Opiekun pilotów motolotni i ulm – Dominika Tocka.

1.4 Kompetencje Kierownika Sportowego.
Do kompetencji Kierownika Sportowego Mistrzostw należy:

a. ustalenie kolejności i sposobu rozgrywania konkurencji, w tym wyznaczanie tras, punktów kontroli, określenie zadań szczegółowych zgodnie z założeniami niniejszego regulaminu;
b. kontrola i nadzór nad przestrzeganiem przez zawodników przepisów prawa lotniczego, ,,Regulaminu”, zwłaszcza zasad bezpieczeństwa;
c. wydawanie zarządzeń nie objętych niniejszym Regulaminem;
d. stosowanie sankcji karnych i dyscyplinarnych.

1.5. XIII Mikrolotowe Mistrzostwa Podlaskiego KONTAKTY 2012 rozegrane zostaną zgodnie z przepisami prawa lotniczego, niniejszym Regulaminem oraz ustaleniami szczegółowymi, przekazywanymi na odprawach.

1.6. W wyniku rozegranych konkurencji (minimum 2) zostaną wyłonieni Mistrzowie Podlaskiego roku 2012 w klasie PPG/PPGG oraz motolotnie/ulm (start minimum 5 załóg).

2. Obowiązki zawodnika.
Pilot – zawodnik powinien:

a. wykonywać loty zgodnie z przepisami i obowiązującym prawem lotniczym;
b. złożyć oświadczenie, dotyczące dokumentacji aktualnych uprawnień, ubezpieczenia, sprzętu, odpowiedzialności za legalność wykonywanego lotu oraz zapoznania się z niniejszym regulaminem;
c. przestrzegać postanowień niniejszego Regulaminu oraz zarządzeń Sędziego Głównego, którym jest Kierownik Sportowy Mistrzostw;
d. dbać o bezpieczeństwo i nie stwarzać zagrożenia dla siebie, osób trzecich i ich mienia;
e. dbać o etykę i dyscyplinę lotniczą.

3. Mikroloty i wyposażenie.

a. sprzęt zgłoszony do zawodów musi być sprawny i sprawdzony przez załogę,

4. Motoparalotnie i wyposażenie.

a. sprzęt zgłoszony do zawodów musi być sprawny i sprawdzony przez pilota,
b. wymagany jest rzeczywisty zasięg lotu nie mniejszy niż 100 km.

5. Stosowanie reguł i przepisów.
Począwszy od pierwszego startu do pierwszej konkurencji, reguły zawodów i stosowane przepisy nie mogą być zmieniane. Wszelkie dodatkowe zarządzenia, jeśli są konieczne, nie mogą mieć mocy wstecznej. Zawodnicy nie mogą być zastępowani, zmieniać sprzętu. Konstrukcja sprzętu latającego nie może ulec zmianom w czasie trwania zawodów ani też nie mogą być wymienione zasadnicze jego elementy, takie jak silnik, skrzydło za wyjątkiem opisanym w pkt. 8 podpunkt „i” niniejszego regulaminu.

6. Zasady składania wyjaśnień i protestów.
Niezbędna dokumentacja sportowa będzie udostępniona zawodnikom do wglądu. Protesty od decyzji Komisji Sędziowskiej mają prawo składać zawodnicy na piśmie z jednoczesnym wpłaceniem kaucji w wysokości 100 zł na ręce Kierownika Sportowego Mistrzostw lub osoby przez niego upoważnionej.

6.1 Protesty rozpatruje Komisja Odwoławcza w składzie:

- Kierownik Sportowy Mistrzostw,
- Przedstawiciel wytypowany przez organizatora,
- Przedstawiciel wytypowany przez pilotów.

6.2. W przypadku uznania protestu, kaucja zostaje zwrócona. Decyzja Komisji Odwoławczej jest ostateczna i będzie opublikowana na piśmie. Protesty powinny być rozstrzygnięte w najkrótszym możliwie czasie, najlepiej przed rozpoczęciem następnego sprawdzianu umiejętności. Do wiążącej interpretacji niniejszych Regulaminów i zarządzeń wykonawczych, upoważniona jest wyłącznie Komisja Odwoławcza.

7. Kary i dyskwalifikacje.
Komisja Sędziowska, której kierownikiem jest Kierownik Sportowy Mistrzostw, biorąc pod uwagę wielkość wykroczenia, może ukarać dodatkowo zawodnika:

a. ostrzeżeniem w postaci 20 – 100 pkt karnych za naruszenie porządku zawodów lub dyscypliny lotniczej,
b. dyskwalifikacją w danej próbie sprawdzianu,
c. całkowitą dyskwalifikacją w Mistrzostwach,
d. za niestawienie się lub spóźnienie na odprawę – 100 pkt. karnych.

Każde wykroczenie lub niewłaściwe postępowanie na ziemi lub w powietrzu może pociągnąć za sobą dyskwalifikacje danego zawodnika przez Komisję Sportową Mistrzostw. Zawodnik, który komunikuje się z nieupoważnionymi osobami od chwili wejścia na miejsce planowania lotów, do chwili startu ostatniego zawodnika do próby nawigacyjnej, naraża siebie na ryzyko dyskwalifikacji.


8. Zasady bezpieczeństwa i wykonywania lotów.

a. obecność zawodników na odprawach jest obowiązkowa i jest kontrolowana według listy startujących. Na odprawach podawane będą szczegóły rozgrywania sprawdzianu umiejętności w danym dniu, przewidywane warunki meteorologiczne oraz ewentualne ograniczenia ruchowe. O miejscu i czasie następnych odpraw zawodnicy informowani będą podczas odpraw je poprzedzających oraz na tablicy ogłoszeń w ogólnie dostępnym i oznakowanym miejscu;
b. niezastosowanie się do ustaleń, podanych podczas odpraw, będzie karane zgodnie z pkt. 7 niniejszego „Regulaminu”;
c. każdy zawodnik jest obowiązany do przestrzegania przepisów nadrzędnych, obowiązujących w Polsce, przepisów Prawa Lotniczego, a w szczególności dotyczących bezpieczeństwa wykonywania lotów;
d. każdy pilot obowiązany jest do sprawdzenia swojego mikrolotu przed startem i do wstrzymania się od startu w razie stwierdzenia niesprawności;
e. Kierownik Sportowy i Komisja Sędziowska mają prawo do kontroli załogi i sprzętu przed startem lub po locie, celem sprawdzenia przestrzegania Regulaminu Mistrzostw. Kontrola może być dokonywana w sposób nie wpływający na przygotowanie zawodników do lotu. Odmowa poddania się kontroli będzie równoznaczne z dyskwalifikacją.
f. każdy mikrolot musi być użytkowany zgodnie ze swoją specyfikacją techniczną i wynikającymi z niej ograniczeniami;
g. wszelkie manewry niebezpieczne dla innych załóg i osób postronnych oraz akrobacja są zakazane;
h. wszelkie uszkodzenia sprzętu muszą być niezwłocznie zgłoszone Kierownikowi Sportowemu;
i. zastąpienie mikrolotu w razie jego niezdatności jest możliwe tylko w przypadku, jeżeli zniszczenie lub uszkodzenie niemożliwe do naprawy, nastąpiło z przyczyny siły wyższej, bez winy pilota. Mikrolot taki musi być identyczny ze zniszczonym lub o niższych osiągach i przynależeć do tej samej klasy, a uczestnik musi uzyskać zgodę Kierownika Sportowego na dokonanie tej zmiany;
j. obloty i inne loty sprawdzające mogą nastąpić tylko za zezwoleniem Kierownika Sportowego Mistrzostw, ale treningi przed konkurencją lądowania precyzyjnego i slalomów są zabronione.
k. piloci i załogi muszą być wyposażeni w kaski ochronne;
l. niezależnie od posiadanego orzeczenia lekarskiego, pilot nie ma prawa wystartować do lotu, jeśli nie jest w pełnej sprawności fizycznej i psychicznej;
m. organizator ma prawo w każdej chwili zażądać od zawodnika podpisania oświadczenia o aktualnym stanie psychofizycznym i że nie jest pod wpływem alkoholu, narkotyków ani innych środków odurzających;
n. zasady ruchu w miejscu startu i lądowań będą podawane przez Kierownika Sportowego na codziennych odprawach. Nieprzestrzeganie tych zasad będzie karane zgodnie z pkt 7 niniejszego Regulaminu;
o. piloci muszą prowadzić systematyczną i nieprzerywalną obserwację ruchu w powietrzu;
p. ustalony kierunek kręgu nadlądowiskowego musi być przestrzegany;
q. wykonywanie lotów w chmurach jest zabronione;
r. odpowiedzialność za legalność wykonywanego lotu spoczywa na pilocie – zawodniku;
s. odpowiedzialność finansowa oraz karna w razie wypadku bądź uszkodzenia sprzętu spoczywa na pilocie – zawodniku
t. niezgłoszenie się zawodnika lub nieprzekazanie organizatorowi informacji o miejscu pobytu w czasie do 30 minut od zamknięcia konkurencji może spowodować obciążenie uczestnika (zawodnika) kosztami akcji poszukiwawczej i ratowniczej.

9. Sygnalizacja
Podczas odprawy podana zostanie sygnalizacja flagami oraz wykładane znaki związane z zakazami wykonywania lotów.
Jeżeli nie zostaną dokonane inne ustalenia, poniższe sygnały oznaczają:

a) Flaga czerwona – całkowity zakaz lotów (nakaz natychmiastowgo lądowania);
b) Flaga żółta – loty wolne (zainteresowani uczestnicy wykonują loty na własną odpowiedzialność poza konkurencjami, nie ma ograniczeń ze strony organizatora);
c) Flaga zielona – okno otwarte, wolno startować zgodnie z ustaleniami na odprawie i tylko do konkurencji;
d) Brak flagi – organizator jest nieobecny (przerwa w zawodach).

10. Zasady rozgrywania konkurencji PPG/PPG oraz motolotnie/ulm każdorazowo przed konkurencję zostaną podane na odprawie przez Kierownika Sportowego Mistrzostw danej klasy.
11. Uczestnictwo w XIII Mikrolotowych Mistrzostwach Podlaskiego KONTAKTY 2012 niezależnie od tego, czy startuje się w zawodach, jest równoznaczne z akceptacją powyższego ragulaminu, który obowiązuje również pilotów-gości, nie startujących w zawodach.

12. NIGDY NIE LATAMY NAD PUBLICZNOŚCIĄ



Łomża, 17 września 2012




FacebookTwitterWykop
Źródło artykułu

Nasze strony